אזכרה לעולי הגרדום בצפת

אולה הסטודנטית מלמדת סטודנטים צעירים לעשות תרגילים בכיסא"יום קידום בריאות" נערך בבית הספר לסיעוד במרכז הרפואי זיו במסגרת פרויקט ייחודי לקידום בריאות בקרב הסטודנטים לקידום אורך חיים בריא בקרב סטודנטים לסיעוד שיהוו דוגמא לצוותים הרפואיים ולמטופלים בבתי החולים ובמרפאות בהם ישתלבו

פרויקט ייחודי בבית הספר לסיעוד במרכז הרפואי זיו לקידום אורך חיים בריא בקרב הסטודנטים צוין בהפנינג בית-ספרי תחת הכותרת "קידום בריאות הוא בלב החינוך". מטרת הפרויקט הייחודי להפוך את בוגרי בית הספר ל"שגרירים של בריאות" בקרב הקהילה, אשר יהוו דוגמא הן למטופלים במוסדות הבריאות השונים בהם יועסקו לאחר סיום לימודיהם והן לעמיתיהם למקצועות הבריאות.

ההפנינג נפתח עם שעה של אימון כושר "זוּמבּה" מהנה בו השתתפו כל הסטודנטים וצוות ההוראה של בית הספר. לאחר מכן התחלקו הסטודנטים לקבוצות אשר עברו בין סדנאות שונות לצורך קבלת הדרכה בנושאי בריאות ביניהם: תזונה נכונה, נזקי העישון, שימוש באלכוהול וסמים, התמודדות עם אלימות, התמודדות עם מצבי לחץ, נהיגה בטוחה ועוד.

את הפרויקט הובילו סטודנטים ממחזורי הלימוד גנרי 2013 והסבת אקדמאים 9, בניצוחן של המדריכות טלי אבוטבול, סמדר אלון וטובה קירשן.

הסדנאות החווייתיות, שמטרתן קידום בריאותם של הסטודנטים, נוצרו על סמך ממצאיו של  סקר עמדות והתנהגויות מקדמות בריאות בקרב כל הסטודנטים בבית הספר, שנערך מבעוד מועד, שהועבר על ידי  הסטודנטים השותפים לבניית הפרויקט.

בסיכום היום, העבירו הסטודנטים למנהלת בית הספר, ד"ר חנה צפריר, נייר עמדה ובו ממצאי קבוצות העבודה והמלצותיהם לקידום בריאות הסטודנטים בבית הספר. נייר עמדה זה יהווה תשתית לתהליך חינוכי היוצר שילוב של תחום קידום הבריאות כחלק מהותי ואינטגראלי בהוויה הבית-ספרית.

ד"ר חנה צפריר, מנהלת בית הספר לסיעוד במרכז הרפואי זיו אומרת, כי בית הספר לקח על עצמו להטמיע את נושא הבריאות כחלק מתרבות החיים במוסד החינוכי, לאפשר לתלמידים לאמץ התנהגויות מקדמות בריאות ולטפח אחריות לבריאות. פיתוח מדיניות זו תאפשר  צמיחה של תרבות מקדמת בריאות ברמות שונות: המערך הלימודי, המודעות, מתן כלים, הקניית מיומנויות ועיצוב התנהגויות ברמת הפרט, הצוות הסעודי ומשפחת הסטודנט.

"המטרה היא יצירת מודל בית ספרי המשמש מסגרת תומכת המשפיעה על ההשקפה, התפיסה וההתנהגות הבריאותית של הלומדים בו, זאת על ידי הטמעת תחום קידום הבריאות בלמידה ובעשייה הסיעודית תוך מתן כלים ליישום ולהובלת השינוי במקום עבודתם של הסטודנטים בסיום לימודיהם. הכוונה היא שהערכים אשר נלמדו יועברו בהמשך למטופלים של הסטודנטים כאשר אלו יעבדו בתור אחים ואחיות במוסדות הבריאות השונים וכן לעמיתיהם למקצועות הבריאות: רופאים, אחיות, צוותים פרא-רפואיים ונוספים" אומרת צפריר. 

Exit mobile version