אנסמבל אתניקו יולי 18 בבית יגאל אלון

מכללת צפת למוסיקה יהודית אתנית מסכמת את שנת הלימודים בקונצרט מיוחד.
אייל שילוח, המנהל המוסיקלי של המכללה: "הקונצרט השנה מהווה עליית מדרגה נוספת של המכללה, שלא מפסיקה לחדש ולהפתיע, ושמה לה למטרה להכיר את האחר והשונה באמצעות המוסיקה"

בעוד כשבועיים יעטפו צלילים מיוחדים את סמטאותיה הקסומות של צפת. כמיטב המסורת בשנים האחרונות, יציינו בוגרי המכללה למוסיקה בצפת, אנסבל אתניקו, בניצוחו של הכנר הבינלאומי אייל שילוח, המנהל המוסיקלי של המכללה, את סיום שנת הלימודים בקונצרט חגיגי וייחודי.

בערב המיוחד יציגו מורי ותלמידי המכללה לקהל רפרטואר ייחודי של מוסיקה אתנית, רב תרבותית, שנלקחה מהמסורת המוסיקלית שמייחדת את העדות השונות. השנה, מספר שילוח בגאווה, ייוחד ערב הסיום להשמעת יצירות מקוריות ועיבודים מקוריים שכתבו, הלחינו ועיבדו הסטודנטים במכללה, ואלו ינוגנו ינגנו בצד יצירות מוכרות. במהלך הערב יושמע עיבוד מיוחד לשיר 'כמו גלגל', שכתבו אהוד מנור ז"ל ומתי כספי, ל'ערפל', שכתב והלחין שולי רנד, זאת לצד עיבוד מקורי, אתנו אירי, ליצירה של באך. כ-50 משתתפים יקחו בערב המיוחד הזה, שיסכם שנה של לימודים ויצירה במכללה.  

מאז נפתחה המכללה, הצליחו שילוח וצוות המורים, אורן עזר  מיכה בר מאיר, עימאד דלאל, צחי הר נבו ועוד, להביא את המוסיקה למקום חדש וייחודי, כשהם משלבים בהרמוניות כליזמר מערבי, ניגונים חסידיים עתיקים לצד מקאמים קדומים, מקנים למוסיקה ניחוח אתני ונשמה.

בין הסטודנטים במכללה נמצאים מוסיקאים בני דתות ותרבויות שונות, נגני כלים נדירים, יוצרי מוסיקה מקורית ונגנים מיומנים, בצד אלו שלומדים כדי להגשים חלום חבוי ישן. תוכנית הלימודים מאפשרת להם לרכוש ידע תיאורטי במגוון מקצועות רחב, זאת בצד קורסים בנגינה מעשית הכוללים אנסמבלים שונים מערביים ומזרחיים, קורסים באלתור מערבי ומזרחי, סדנאות קצב, וגולת הכותרת היא ביצוע יצירות ייחודיות בעיבודים מקוריים, שנכתבות במיוחד על ידי מיטב היוצרים. הבוגרים מקבלים בסיום שלוש שנות הלימודים תעודת אומן מבצע ותעודת מדריך מוסמך מקצועי במוסיקה.

במקביל שוקדים במכללה על פיתוח מסלול לדור הצעיר, בו יוכלו הסטודנטים לקבל הכשרה קלאסית עם הכוונה למוסיקה אתנית כליזמר, וכן על מסלול ייחודי לאנשי עסקים, שיורכב מקורסים, שיותאמו לצורכיהם וללוח הזמנים הייחודי שלהם ויאפשר להם את הלימודים, למרות עיסוקם התובעני.

שילוח: "כל שנה אנחנו עולים עוד מדרגה במרכז המוסיקלי, לא מפסיקים להפתיע ולחדש. השנה אנחנו מביאים לערב סיום שנת הלימודים את בשורת המקוריות, שתהיה החוט המקשר לכל היצירות שיושמעו במהלך הערב. צוות ההוראה במרכז מורכב ממיטב המורים והמבצעים בארץ ובעולם בשטח המוסיקה האתנית, כולם פועלים מתוך תחושת שליחות אנושית ואומנותית, ששמה לה למטרה להכיר את האחר והשונה באמצעות המוסיקה, ומתוך כך להבין כיצד ניתן לקרב את הרחוק ולגשר על המרחק בהקשבה. שילוב הצלילים השונים יוצר אפקט של הבנה".

האירוע החגיגי יתקיים בבית יגאל אלון המחודש ביום חמישי 18 ביולי  יא באב .
האירוע יפתח בתערוכה של בוגרי מגמת האומנות בבית היוצר ומיד לאחר מכן יחל המופע בהשתתפותו של ראש עיריית צפת אילן שוחט .הכניסה ללא עלות לכל תושבי הגליל והגולן .

Exit mobile version