ארבעה פצועים סורים לטיפול במרכז הרפואי זיו

ביממה האחרונה (23.7) הועברו על ידי צה"ל ארבעה פצועים סורים לטיפול במרכז הרפואי זיו

 בין הפצועים שהובאו הלילה- נערה בת 15 שרגלה נקטעה וילדה בת 8 הסובלת מפגיעות רסיסים ושברים פתוחים בגפיים.

זרם של פצועים סורים המועברים לטיפול במרכז הרפואי זיו בצפת ביממה האחרונה (23.7). במהלך שעות הלילה הובאו אם ובתה בת ה-8 כאשר הן סובלות מפגיעות רסיסים ושברים פתוחים בגפיים. האם נותחה בלילה עם שברים מרוסקים באחת מרגליה ואושפזה במחלקת אורטופדיה והבת עברה ניתוח חירום בשעות הבוקר המוקדמות להצלת רגלה הימנית וטיפול בשבר פתוח מורכב בירך ושבר מרוסק בקרסולה השמאלי וכעת מאושפזת במחלקת טיפול נמרץ ילדים. זו הילדה הצעירה ביותר שהועברה עד כה לטיפול בישראל ממלחמת האזרחים בסוריה.

בשעות הבוקר (שלישי 23.7) הובא פצוע סורי נוסף בשנות ה-20 לחייו במצב אנוש עם פגיעת ראש קשה. לאחר ייצוב מצבו בחדר הטראומה הוא הועבר להמשך טיפול בבית החולים בנהריה במחלקה לנוירוכירורגיה.

מאוחר יותר הובאה בליווי אמה, נערה בת 15, כאשר רגלה הימנית קטועה והיא סובלת מפגיעת רסיסים גם ברגלה השנייה ומפציעת בטן קשה, אושפזה במחלקת טיפול נמרץ ילדים כאשר היא מורדמת ומונשמת במצב קשה מאוד. עם הגיעה לבית החולים סיפרה הנערה לצוות הרפואי, כי נפצעה בהפצצות באזור מגוריה בדרעא וכי אחיה ובת דודתה נהרגו. עוד הוסיפה הנערה, כי ביום שבת (20.7) הועברה לבית חולים שדה ושם עברה ניתוח בבטן וקטיעה של רגלה הימנית. אמה של הילדה נמצאת כל העת לידה במצב נפשי קשה.

ד"ר יורי וינר, מנהל מחלקת טיפול נמרץ ילדים אומר, כי הנערה בת ה-15 מאושפזת במצב קשה מאוד במחלקה וצריכה לעבור עוד סדרת בדיקות והדמיות לבירור מכלול הפציעות מהן היא סובלת. הילדה בת ה-8 מאושפזת עם פציעות קשות ברגליה במצב בינוני יציב. "הנערה בת ה-15 נמצאת במצב קשה מאוד, עם פגיעה קשה בשתי רגליה וקטיעה חלקית של הרגל הימנית. היא טופלה בתנאי שדה בשטח הסורי לפני חמישה ימים ומצבה החמיר כתוצאה מזיהומים קשים, נאלצנו להרדים ולהנשים אותה עד לייצוב מצבה. הילדה בת ה-8 נמצאת במצב יציב, היא נותחה על ידי רופאי מחלקת אורטופדיה לאיחוי שברים מורכבים בשתי רגליה. בסיוע צוות השירות הסוציאלי הפגשנו בין הילדה לאמה שמאושפזת במחלקת אורטופדיה" אומר ד"ר וינר.

ד"ר אלכסנדר לרנר, מנהל מחלקת אורטופדיה אומר, כי האם ובתה בת ה- 8 הגיעו עם שברים מרוסקים בגפיים, כאשר הפגיעות המשמעותיות הינן ברגליים. "ניתחנו את האם ובתה במשך מספר שעות וטיפלנו בשברים הקשים ברגליהן, מדובר בפגיעות פיצוץ אשר ריסקו את עצמותיהן. הילדה בת ה-8 סובלת מפגיעה חמורה במיוחד ברגלה הימנית, אשר התרסקה בצורה קשה ודרשה ניתוח ארוך ומסובך להצלת הרגל. כעת שתיהן נמצאות בהתאוששות במחלקות ותחת מעקב" אומר ד"ר לרנר.

עד כה טופלו במרכז הרפואי זיו 45 פצועים סורים ממלחמת האזרחים, כאשר כעת מאושפזים בבית החולים עשרה פצועים בדרגות פציעה שונות, שלושה מהם ילדים.

Exit mobile version