ביקור שר האוצר ושרת הבריאות

מנהל המרכז הרפואי זיו: מברך על החלטת שר האוצר ושרת הבריאות על העברת 24 מיליון שקלים למרכז הקרנות לחולי סרטן ומכשיר MRI

שרת הבריאות סיירה עם מנהל המרכז הרפואי זיו במחלקת הילדים שם מאושפזים הילדים הסורים.

בסיור ומסיבת עיתונאים שקיימו שר האוצר, יאיר לפיד ושרת הבריאות, יעל גרמן, במרכז הרפואי זיו בצפת, הודיעו היום (ה') על חיזוק מערכת הבריאות הציבורית בעזרת תוספת תקציב של 570 מיליון ₪. מתוכם 24 מיליון שקלים שיועברו למרכז הרפואי זיו לצורך רכישת מכשיר MRI וכן מכשיר מאיץ קווי, להקרנות לחולי סרטן שעד כה נאלצים לנסוע להקרנות בבתי חולים מרוחקים.

מנהל המרכז הרפואי זיו, דר' אוסקר אמבון אמר: "פתיחת מכון ההקרנות לחולי סרטן הוא אירוע מכונן. אני מודה למנכ"ל משרד הבריאות שנתן לנו רוח גבית לאורך כל הדרך ולשרה גרמן. הייתי שותף לוועדה שבקדה את הפערים בין המרכז לפריפריה , יש לחזק תחומים נוספים כמו בתי ספר, כבישים, ומפעלי תעשייה אשר יעודדו אוכלוסייה איכותית להגיע ולהשתקע בגליל ובכלל זה רופאים ואנשי צוות רפואי".

שר האוצר, לפיד אמר במסיבת העיתונאים במרכז הרפואי זיו: "בתי החולים בפריפריה נותנים טיפול להיקף רחב של תושבים בפרישה גיאוגרפית משמעותית, לכן חשוב כל כך להציב את המרכז הרפואי זיו, כמו גם בתי חולים נוספים בפריפריה, בחזית הציוד והמכשור הרפואי.

השרה גרמן הוסיפה ואמרה: "תושבי צפת לא צריכים לנסוע לחיפה ואף למרכז הארץ כדי לקבל שירותי בריאות. אחד מעמודי האש במשרד הבריאות הוא צמצום פערים. משום כך, ניהלנו בשבועות האחרונים שר האוצר ואני משא ומתן על תקציבים כדי להעניק למערכת הבריאות את התקציבים שמגיעים לה, עם דגש על הפריפריה, שצפת היא מסמליה".

ראש העיר צפת, אילן שוחט הודה לשר האוצר ולשרת הבריאות ואמר: "כבר הרמנו ידיים ולא האמנו שנצליח לגייס תקציב למכשיר MRI. זהו יום חג ובשורה מרגשת לתושבי צפת והגליל העליון ומזרחי ואני מודה לשר האוצר".

התקציבים שהאוצר מעביר למערכת הבריאות הם:

360 מיליון ש"ח יועברו לחיזוק האיתנות הפיננסית של קופות החולים (90 מיליון לכל קופה) ו- 60 מיליון ש"ח למבחני תמיכה בקופות החולים עבור טיפולי שיניים.

בנוסף, 150 מיליון ש"ח יוקצו לנושאי תשתית וטכנולוגיה לפי הפירוט הבא:

1.      45 מיליון ש"ח עבור רכש מכשירי MRI בבתי חולים פריפריאליים, לרבות בתי חולים בבעלות שירותי בריאות כללית, לטובת הנגשת שירותים מתקדמים והגברת זמינותם לתושבי הפריפריה (בתי החולים שיקבלו תקציב- פוריה, זיו, הלל יפה, וולפסון, בי"ח נוסף של "כללית", 9 מיליון ש"ח לכל בי"ח).

2.      40 מיליון ש"ח להשלמת פרויקט לאומי למיגון מיטות אשפוז בצפון הארץ לשעת חרום (בי"ח רמב"ם).

3.      15 מיליון ש"ח להקמת מאיץ קווי במרכז הרפואי זיו בצפת שיאפשר מתן טיפולים בהקרנות לחולי סרטן, אשר אינם זמינים כיום מצפון לחיפה.

4.      20 מיליון ש"ח פיתוח פרויקט מידע לאומי במערכת הבריאות כחלק מהיערכות הממשלה במסגרת מיזם "ישראל דיגיטלית", שיאפשר שיתוף מידע בין בתי חולים לקופות חולים לטובת שיפור הטיפול באזרח ושמירת רצף הטיפול.

5.      10 מיליון ש"ח לחיזוק מרכזים לרפואה דחופה, לפי תכנית שתסוכם במהלך 2014.

6.      20 מיליון ש"ח הצטיידות לבתי חולים כלליים על פי תכנית שתסוכם במהלך 2014.

 
שרת הבריאות אף סיירה עם ד"ר אוסקר אמבון, מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת, במחלקת הילדים, שם מאושפזים  5 ילדים סורים פצועים, שחלקם הגיעו עם גפיים קטועות עקב פיצוצים. השרה הודתה לצוות הרפואי במרכז הרפואי זיו בצפת על העבודה המקצועית והמסורה לאורך כל השנה וציינה במיוחד את הטיפול ההומניטרי בפצועים הסורים ועבודת בי"ח במהלך הסופה האחרונה.

Exit mobile version