בית הספר הרב תחומי ע"ש מנחם בגין בצפת נבחר לרפורמת "עוז לתמורה"

שוחט ומנכלית רשת עמל בטקס חנוכת מרכז עוז לתמורה ברב תחומיבית הספר הרב תחומי ע"ש מנחם בגין בצפת נבחר להיכנס באופן מלא לרפורמת "עוז לתמורה" ולשמש בית ספר מדגים עבור בתי ספר אחרים שנכנסו אף הם לתכנית במלואה. (עוז לתמורה פעל גם חלקית בבית החנוך אמי"ת נתיב בנים ובנות)

טקס חנוכת המרכז התקיים ביום רביעי (השבוע) במעמד ראש העיר אילן שוחט מנכלית רשת עמל רוית דום מנהל אגף החנוך מוטי כהן מנהל בית הספר עופר זפרני וצותי המורים והעובדים.

מנכלית הרשת לא חסכה מילות שבח מראש העיר אילן שוחט שליבריה מוכיח יכולות וכף לעבוד איתו ."שוחט רואה בחינוך מרכז עשייה ופועל בשתוף הרשת לקדם את בית הספר,יש לנו בצפת עם מי לעבוד יש כאן מנהל עוצמתי מרשים וומיוחד יש צוות חינוך מסור ומקצועי ויש ראש עיר שאיכפת לו ועם הכלים האלה בית הספר בצפת מהווה עבור רשת עמל מודל מיוחד של הצלחה ואנחנו נמשיך להשקיע כאן בפרוייקטים נוספים חלקם אזוריים"אמרה,

ראש העיר אילן שוח אודה על הברכות וציין כי מרגיש את ההצלחה של בית הספר ולרשת עמל עם המנכלית הצעירה יש לזה חלק לא מבוטל.מנהל בית הספר עופר זפרני אמר כי

רפורמת "עוז לתמורה" מהווה הזדמנות לשינוי משמעותי בחטיבות העליונות בהיבטים הפדגוגיים והניהוליים, וכן בתנאי העסקת המורים.ובית הספר נבחר כחלק מעשרות בתי ספר בארץ להוביל מודל.

על פי הרפורמה מורה שעובד במשרה מלאה ילמד בבית הספר 40 שעות בשבוע ובמהלכן הוא ייתן שיעורים פרונטאליים בכיתות וייתן שעות פרטניות לתלמידים מצטיינים, לתלמידים בינוניים ולתלמידים מתקשים כאשר השעות הללו יקבעו על ידי מיפוי צרכים שנעשה על ידי הצוות הפדגוגי של בית הספר.
השעות הפרטניות יינתנו בקבוצות ובכל קבוצה יהיו לא יותר מחמישה תלמידים. בנוסף לאלו ייתן המורה שעות תומכות הוראה להכנת חומרי למידה.

רפורמת "עוז לתמורה" תקדם את הישגי מערכת החינוך ותעצים את מעמדו של המורה. בעקבות הרפורמה המורים יעברו לשבוע עבודה של 40 שעות, תהיה עלייה משמעותית בשכר המורים, מורים יתוגמלו על בסיס הערכה ומצוינות, בבתי ספר שיצטיינו בהישגים לימודיים, חברתיים וערכיים יתוגמלו כל המורים. בנוסף לכך תשופר סביבת העבודה של המורים ותותאם למבנה שבוע העבודה החדש.
הרפורמה תביא גם לחיזוק מעמדו וסמכותו של המנהל.

רפורמת "עוז לתמורה" מיושמת החל משנת תשע"ב בחטיבות העליונות בכל הארץ באופן הדרגתי, ועד שנת תשע"ה צפוי תהליך היישום להיות מושלם במלואו.
עיקרי הרפורמה שייושמו הם: קידום המורה ומקצוע ההוראה, עידוד מצוינות ואיכות בהוראה ובלמידה, שיח ודיאלוג מיטבי בין באי בית הספר, הוראה פרטנית לקידום הישגי הלומדים, ויצירת סביבת למידה והוראה המאפשרת תנאים להצלחה.

יצוין כי רפורמת "עוז לתמורה" פועלת בנוסף לרפורמת "אופק חדש" שמיושמת ברוב מוסדות החינוך בצפת
ראש העיר צפת יו"ר אגף החנוך אילן שוחט"אני מברך על הכנסת הרפורמה "לרב תחומי " יצפת לא הייתה אמורה להיכלל בתכנית והפעלתי לחץ כבד ביותר על משרד החינוך ועל רשת "עמל ואני שמח שהצלחתי. "הרב תחומי " הוא אחד מבתי הספר הראשונים בארץ בהם מיושמת הרפורמה במלואה.
מדובר ברפורמה חשובה מאוד הן למורים שייהנו משדרוג משמעותי בשכרם והן לתלמידים שיקבלו שעות תגבור נוספות. ב"רב תחומי "יש מורים איכותיים שעושים עבודה מצוינת בחינוך דורות העתיד ובעקבות הרפורמה מורים שישקיעו ויגיעו להישגים יתוגמלו על כך.

מנהל"הרב תחומי " בצפת עופר זפרני שבית סיפרו מעוטר בפרסים ויוזמות לרוב אומר "הכיוון של רפורמת "עוז לתמורה" הוא נכון חינוכית ומקצועית. התהליכים שנעשים הן בתחום הפדגוגי והן בתחום השבחת המורים כמורים מומחים שעוברים השתלמויות רבות בנוסף לשעות הפרטניות הרבות שניתנות לתלמידים, יכולים לחולל שינוי של ממש במעמדו ובמקומו של בית הספר בראייה כללית וארצית, וזה ייתפס בעיני הכלל כמקום מרכזי בחייו של המתבגר.
מורים שנשארים בבית הספר מ 8-16 במקביל לליוויים המקצועי יוכלו לקדם את בית הספר למקומות הגבוהים ביותר.
בצפת התכנית תוסיף לחולל שינוי רציני באווירה, באקלים הבית ספרי ובדיאלוג בין מורים לתלמידים, ואנו רואים בתכנית הצלחה גדולה."

 

Exit mobile version