בית הספר "זיו" במרכז הרפואי זיו בצפת זכה בפרס חינוך מחוזי

פרס חינוך מחוז צפון של משרד החינוך יוענק לבית הספר המיוחד "זיו" הפועל במסגרת המרכז הרפואי זיו בצפת

בית הספר "זיו" במרכז הרפואי זיו בצפת זכה בפרס חינוך מחוזי לשנת הלימודים תשע"ב, מטעם משרד החינוך. הפרס ייחודי מאחר וזיו אינו בית ספר רגיל אלא ייחודי בכך שהינו מסונף למחלקה הפסיכיאטרית במרכז הרפואי זיו והוקם על פי מודל ייחודי.

וועדת הפרס ציינה את שיתוף הפעולה הנדיר והמוצלח בין מערכת חינוכית למערכת רפואית הפועלות יחדיו לטובת התלמיד החולה.
ד"ר אורנה שמחון, מנהלת מחוז הצפון במשרד החינוך, בירכה את בית הספר "זיו" על הזכייה ואמרה כי הנהלת בית הספר מדגישה בעבודתה החינוכית תרומה ייחודית ובולטת בתחום החינוך, ההוראה והלמידה.

 

בית הספר "זיו" הינו בית ספר לחינוך מיוחד המעניק שירותי חינוך וטיפול לילדים ונוער המאושפזים ומטופלים במרכז הרפואי זיו בצפת, ובשלוחותיו בצפון. לבית הספר ארבעה אגפים:
א. בית ספר תיכון עבור בני נוער המאושפזים במחלקה הסגורה לבריאות הנפש לילד והמתבגר ובמחלקה
הפתוחה באשפוז יום.
ב. בית ספר תיכון ביחידה לאשפוז יום להפרעות אכילה
ג.  כיתות לימוד בבית החולים הכללי בהן לומדים ילדים ממחלקת הילדים ומחלקות נוספות בהן מאושפזים
ומטופלים ילדים.
ד. מערך חינוכי טיפולי חדשני המיועד לנוער בסיכון, המצוי בתהליכי נשירה, שמטרתו לסייע במניעת הנשירה
ובהשבה לבתי הספר התיכוניים בהם לומדים הנערים.

גב' נוגה בן ששון, מנהלת בית הספר אומרת, כי "זיו" הינו בית הספר היחיד לחינוך מיוחד בעיר צפת, שנועד לכל בני הנוער בצפון, בני כל הדתות והתרבויות. המשותף לכלל התלמידים הוא היותם מצויים במשבר חיים- פיזי או נפשי ומתמודדים עם הסבל והקושי הקשורים בכך.
"העיקרון המנחה של בית הספר הינו הצורך בהתאמה מרבית ומתן מענה תוך כדי גמישות רבה לצרכיו וליכולתו של כל תלמיד, בהתאם למצבו. על ידי כך, השאיפה הינה לצמצם, עד כמה שניתן, את הפער הלימודי שצובר התלמיד במהלך אשפוזו, ולאפשר לו להשתלב חזרה במערכת החינוך בקלות עם סיומו" אומרת בן ששון.

בן ששון מציינת, כי הפעילות החשובה המתקיימת בבית הספר הינה תוצאה של עבודה קשה וצוות מקצועי ומיומן הזוכה לתמיכה מלאה של המרכז הרפואי זיו "בזכות עבודה קשה וצוות מצוין הפך בית הספר זיו עם השנים למקור תמיכה, למידה, שיקום וטיפול עבור בני נוער ומשפחותיהם אשר בשל משברים נפשיים נאלצו לאשפז ילדיהם. זכינו לעבוד בתוך המרכז הרפואי זיו, הרואה בבית הספר חלק בלתי נפרד מבית החולים, מסייע ותומך בכל עניין וצורך, ושותף לתפיסתנו הרואה את הלמידה והטיפול בילדים ונוער, כחלק בלתי נפרד מהמערך הרפואי, ומזמין אותנו להיות שותפים לכך ולהשפיע" אומרת בן ששון.

Exit mobile version