בני זוג מצפת תובעים את מכבי האש

רשלנותם של מכבי האש היא זו שגרמה לשרפת הבית. כך טוענים דוד ואסתר חורי מצפת שביתם נשרף כליל. כעת תובעים בני הזוג מרשות הכבאות וההצלה ומהמשרד לביטחון פנים למעלה משני מיליון שקלים פיצוי. השניים, בעזרת עורכי דינם דוד וחיה מנע, הגישו תביעה בבית משפט השלום בנצרת שבה הם מצוין כי מכבי האש כיבו את האש בצורה רשלנית שגרמה לה להתפרץ שוב ולשרוף את ביתם.

לפני כחודש באחד הערבים, הריחה האם עשן בביתה וכשניסתה לעלות לקומה השנייה היא הבחינה בעשן כבד. מייד כשבינה שיש שריפה בבית, היא יצאה החוצה ובעזרת בתה הזמינה את מכבי האש. הכבאים הגיעו במהירות למקום ועלו לקומה השנייה. שם הם הבחינו בשני מזרנים שהיו קרובים לארובה ובשל החום נחרכו ואפפו עשן. הכבאים הוציאו מייד את המזרנים, הניחו אותם בחצר הבית ליד ספסל עץ שהיה צמוד לקיר עץ וכיבו אותם בעזרת מים.

שני המזרנים היו חרוכים רק במעט והושארו בחוץ. לאחר סיום האירוע עזבו הכבאים את המקום, כשהם ממליצים לבני המשפחה לעזוב את הבית לא לפני שידליקו את המזגנים על אוורור ויפתחו את החלונות בבית כדי לאפשר לעשן לצאת. בני המשפחה, שסמכו על הכבאים, ביצעו את הפעולות הנדרשות ועזבו את המקום. אלא שמקץ כמה שעות יצרו איתם קשר שוטרים ובדקו אם הם נמצאים בבית. משהשיבו בשלילה הודיעו להם השוטרים שהאש התחדשה ושהבית נשרף כליל.

בכתב התביעה שהגישו בני המשפחה באמצעות עורכי הדין מנע, נטעם כי רשלנות הכבאים היא זו שגרמה להתחדשות השרפה ולנזק בלתי הפיך לבית. יתרה מכך, טוענים בני הזוג בכתב התביעה, "נדהמו בני הזוג להיווכח שסמוך לאחר האירוע, מאן דהוא מהתחנה של הנתבעת (תחנת הכיבוי) הגיע לביתם ולקח את השאריות שנשארו מהמזרונים. התובעים בעצמם מוכן להעיד על עובדה זאת ולטענתם ישנם שכנים שראו את זה במו עיניהם". בני הזוג תובעים 2.27 מיליון שקלים וטרם הוגש כתב הגנה.

שלום כלפון | ד׳ בטבת ה׳תשפ״ג

תורמים עכשיו

העברה בנקאית:

קרן עזרה שע”י כולל חב”ד צפת
בנק פאג”י (52)
סניף חיפה (187)
מספר חשבון 618047
נא לציין: עבור משפחת חורי

 

הכתבה מאתר ישראל היום: קישור לכתבה

Exit mobile version