בסוף השבוע: פסטיבל בין הכרמים 2015 יוצא לדרך

ברחבי מרום הגליל ייצא לדרך בסוף השבוע הקרוב פסטיבל בין הכרמים (31.7-6.8, ט"ו-כ"א אב). הפסטיבל מתקיים ביוזמת המועצה האזורית מרום הגליל כבר תשע שנים בשבוע של ט"ו באב, חג האהבה בו חוללו על פי המסורת היהודית בנות ישראל בין הכרמים לאור הירח המלא.
הפסטיבל הגלילי ימשיך את המסורת המיוחדת באזור וייחגג גם השנה עם שישה ימים ולילות מיוחדים בהם שלל אירועים שחלקם הגדול באתרי קרן קימת לישראל השותפה לפסטיבל: מופעי מוסיקה באתרים מיוחדים תחת כיפת השמיים – כולל מופע זריחה של שמעון בוסקילה בליבנים מול נוף הכנרת והרי הגולן בט"ו באב (31.7), שני מופעי ענק ביער עין הוזים ליד מירון – הראשון עם יעקב שוואקי שיארח את מועצת השירה היהודית (4.8) והשני שיהיה גם מופע נעילת הפסטיבל – שלמה ארצי  (6.8) במופע המוסיקה הגדול בקיץ באזור הגליל, טיול מיוחד לילדים ביער עם שחקנים בדמות עמי ותמי וחבריהם (3.8), יריד גלילי בכרם בן זמרה בכניסה חופשית לקהל הרחב כולל פעילויות לילדים (5.8), יריד בתים פתוחים בעמוקה (31.7), ערב טעימות ויין במלון אמירי הגליל (2.8), פעילויות לילדים ומופעים באתר התיירות החדש 'הבית הירוק' לאורך השבוע, סיורים ביקבים ובכרמים הרבים ברגל או ברכבי שטח, תפריטים מיוחדים במסעדות האזור, פעילויות לכל המשפחה ושלל אירועים נוספים.
"כמו יין טוב משתבח הפסטיבל משנה לשנה, ובשנה זו מקבל פסטיבל בין הכרמים תנופה עם מופעי ענק בהשתתפות אלפי אנשים, עם פעילויות רבות ברחבי היישובים ועם חגיגה גלילית אמתית ששמה את מרום הגליל על מפת התיירות בכל שנה מחדש", אמרה צביה פרץ, מנהלת הפסטיבל ומנהלת מחלקת תרבות ואירועים במועצה האזורית מרום הגליל לקראת הפתיחה בסוף השבוע.
בסיור ההיערכות לפסטיבל אמר מנהל מרחב צפון בקרן קימת לישראל, יפתח הרחול "מבחינתנו כל יום הוא יום אהבה לגליל. קק"ל משקיעה מידי יום בחיזוק הפריפריה על ידי הקמת מצפורים וחניונים נפלאים, שבילי טיול רגליים ואופנים, נתיבי קברי צדיקים ודרך נוף החוצה את מרום הגליל- והכול באמצעות פיתוח בר קיימא שישמור על אוצר הטבע למען הדורות הבאים. אנו שמחים וגאים שאתריה המטופחים של קק"ל משמשים עבור פעילויות תרבות חשובות אלו"
אז מה מצפה לנו בפסטיבל בין הכרמים?
בין האירועים הבולטים [כאשר ישנם אירועים נוספים ושלל טיולים, סיורים ופעילויות נוספות]:
יום ו' – 31.7– ט"ו באב
04:00: שמעון בוסקילה במופע זריחה – גם השנה ממשיכים את המסורת בפסטיבל עם מופע זריחה באמפי ביישוב ליבנים, והשנה עם שמעון בוסקילה במופע שיפתח את פסטיבל בין הכרמים: במסעו בין מזרח למערב, בשילוב בין מוסיקה אתנית לפופ ארצישראלי, מביא שמעון בוסקילה ביצירתו ניחוח מלא נשמה ורגש. באופן ייחודי ומתמשך הוא מותיר את חותמו במוסיקה הישראלית בשורה של שירים נצחיים אותם יבצע במופע. בפתיחת המופע יאיר הירח המלא של אמצע החודש, ובסיום לאחר הזריחה – כבר תעלה השמש מעל הכנרת ונופי הגולן הנשקפים מהאמפיתיאטרון בליבנים.  המופע בתשלום.
11:00-16:00 יריד בתים פתוחים: אמנות, אוכל, יין במצפה עמוקה: הישוב עמוקה השוכן בלב יער ביריה, מזמין אתכם ליריד בתים פתוחים שבו תוכלו לטייל, לחוש, ליהנות ולפגוש מקרוב את התושבים ותוצרתם: אומנויות, מיסטיקה, יין, קולינריה, הליכה בשבילי היער, משחקי ילדים ועוד. הכניסה חופשית, חלק מהפעילויות בתשלום נוסף.
יום א' – 2.8 –
19:00 – ערב 'טועמים בשניים' במלון אמירי הגליל: מסעדת 'בין כרמים' ומלון אמירי הגליל חברו יחדיו לאירוע "טעימות בשניים" לשוחרי טבע, אוכל, יין ומוסיקה. בלובי וגינת המלון ייהנו האורחים מטעימות אוכל גלילי משובח, יקבים גדולים וותיקים לצד יקבי בוטיק יציגו את תוצרתם ויערכו טעימות יין .בשעה 19:30 תתקיים הרצאה על זוגיות ואהבה בלובי של המלון הנקראת "כולם רוצים אהבה … מהי אהבה?". האירוע בתשלום, מומלץ להירשם מראש בטלפון 04-6989815.
20:00 כנס חבורות הזמר והמקהלות בבית העם באמירים – חבורת הזמר "צליל גליל" – הלהקה הייצוגית של מועצה אזורית מרום הגליל מארחת את להקות הזמר והמקהלות:  חבורת הזמר "שדות בעמק", חבורת הזמר "נופית", חבורת הזמר "חלום ראווה" ומקהלת א-קפלה "הרמוניה". הכניסה חופשית. לפרטים נוספים: מוטי 052-8351895
יום ב', 3.8 –
16:30: "טיול ביער עם עמי ותמי" – כמיטב המסורת בפסטיבל בין הכרמים ממשיכים עם טיולי היער – והשנה עם טיול קסום ומודרך לילדים ולהורים ביער ביריה בין שבילי היער והמעיין הנובע, כולל מפגשים עם שחקנים בדמות עמי ותמי שיפתיעו את המשתתפים ביער הקסום, סיפורים ומעשיות מומחזים, ממתקים והרפתקאות. היציאה לסיור ממצודת בירייה, הסיור בתשלום וברישום מראש, יש להצטייד בנעליים נוחות להליכה .
יום ג' – 4.8 –
21:00 – שוואקי ביער עין הוזים – יעקב שוואקי מגיע לפסטיבל בין הכרמים למופע חגיגי ומיוחד: לאחר סיבוב הופעות בכל העולם, המשלב את שיריו החדשים עם להיטי העבר. שוואקי מצפה לשמוח ולשמח את הקהל במופע מיוחד יחד עם 'מועצת השירה היהודית' – ההרכב המוסיקאלי בניצוחו של ישי לפידות ומקהלת זמרים צעירה השרים ומזמרים את השירים והלהיטים המוכרים מהנוסטלגיה של המוזיקה היהודית – חסידית. טרם המופע שיהיה תחת כיפת השמיים ביער עין הוזים (סמוך לישובים מירון וקדיתא וסמוך לקברי צדיקים רבים בגליל), תיפתח במקום החל מהשעה 19:00 שדרת יקבי בוטיק, דוכני אוכל גלילי ובית קפה בטבע. המופע בתשלום. פתיחת המופע בשעה 21:00.
יום ד' – 5.8 –
16:00- 21:00 יריד שוק איכרים גלילי מיוחד במושב כרם בן זמרה מתוצרת המקום –  פירות, זיתים, דבש, ליקרים, שמן זית, יין, עבודות יד ואומנות, דוכני מזון ויצירה, כולל סדנאות ופעילויות מיוחדות לילדים בראשם – מופע 'קרקס לוקו' – מופע קרקס אמנותי והומוריסטי המשלב להטוטנות ייחודית ולא שגרתית שיתקיים בשעות 17:00 ו-19:00. הכניסה חופשית והמופעים ללא תשלום!
21:00: בקצב הבריאה באמירים: מופע גרוב יהודי מקורי שמתחילתו ועד סופו משלב את קהל בשירה. שילוב של מזרח ומערב וכלי נגינה אתניים מיוחדים. במופע  5 נגנים גלילים מוכשרים ואורחים מיוחדים שיחד יוצרים חוויה מיוחדת ומומלצת. ישלימו את האווירה דוכני אוכל ובירה תוצרת 'מבשלת הגליל'. המופע יתקיים ב-"מצפה כנרת" שבמושב אמירים. הכניסה חופשית.
21:00"צלילים בין הכרמים": 'הבית הירוק' שבמושב חזון מארח את אנסמבל התזמורת האנדלוסית מעלות- תרשיחא "אל מוגרביה" במופע של הפייטן מיכאל פרץ עם הזמר והיוצר גוסטו בליווי אנסמבל בן שבעה נגנים מהתזמורת האנדלוסית. במופע נתענג על הטעם המתוק של הישן לצד החדש ונהנה מאנסמבל המשלב כלי נגינה אקוסטיים עתיקים- כינור, עוד, לצד סינטיסייזר וכלים מודרניים. המופע יכלול יצירות מסורתיות ושירים מחבל האנדלוס בשילוב עיבודים חדשים לשירים ישראליים, בערב שכולו שיר הלל לגליל. המופע בתשלום.
יום ה' – 6.8  –
21:00 – שלמה ארצי ביער עין הוזים – המופע הגדול של הקיץ בצפון ינעל את פסטיבל בין הכרמים: גם הקיץ יוצאים שלמה ארצי והלהקה למסע ארצי מסעיר של הופעות גדולות תחת כיפת השמיים. כבכל קיץ מקפיד ארצי לרענן ולחדש את ההופעה, השירים והעיבודים ויעניק לקהל חוויה אנרגטית ומרגשת, עם עיבודים חדשים וסוחפים לשיריו המוכרים, באווירה הקסומה של עין הוזים בלב יער בירייה שבמרום הגליל לאור הירח המלא וניחוחות הבציר, כל זאת במקביל לאלבום החדש עליו שוקד ארצי בימים אלה. עוד במתחם המופעים המיוחד בלב היער – שדרת יקבי בוטיק, דוכני אוכל גלילי ובית קפה בטבע. המופע בתשלום.
לרכישת כרטיסים למופעי המוסיקה 04-6919807 או 04-6220066 וגם באתר האינטרנט –  www.keshet.smarticket.co.il , לפרטים נוספים על שלל האירועים הנוספים במסגרת פסטיבל בין הכרמים, אפשרויות הלינה הרבות ולתוכנייה המלאה – http://www.2beav.co.il

Exit mobile version