בתום מאבק יונהג יום לימודים ארוך

Sample image
Sample image

לאחר מאבק שנמשך שנה, הוחלט לאחרונה במשרד החינוך לאשר יום חינוך ארוך בבית ספר ממלכתי ב' בשכונת רמת רזים בצפת. אבל ההקצאה שניתנה עדיין לא מספיקה לכל התלמידים.

בצפת יש כיום שני בתי ספר ממלכתיים לכיתות היסוד. בית ספר אגמים ובית הספר ממלכתי ב'. בית הספר אגמים ממוקם בשכונה הדרומית, ואילו בית ספר ממלכתי ב' באזור החדש יותר של העיר בשכונת רמת רזים.

בית הספר אגמים הוקם כחיבור של ממלכתי א' וממלכתי ג', ומכיוון שמצבו היה פחות טוב, ניתנה עדיפות במשאבים לבית הספר הזה כדי לבסס אותו. אחד הצעדים היה הנהגת יום חינוך ארוך בבית הספר הזה.

יום החינוך הארוך הפך את בית הספר הזה לאטרקטיבי יותר. למרות שהוא ממוקם בשכונה הדרומית שמרבית תושביה חרדים, ולמרות שהמבנה ישן יותר, היו הורים שהעדיפו שילדיהם ילמדו שם משום שבמציאות בה שני ההורים עובדים, יש יתרון ליום חינוך ארוך.

בוועד ההורים של בית הספר ממלכתי ב' לא אהבו מלכתחילה את העובדה שהם נשארו ללא יום חינוך ארוך, וצפו את הסכנה שהורים יעבירו את הילדים שלהם לבית הספר אגמים. לכן כבר מתחילת השנה הם החליטו להיאבק כדי להשיג יום חינוך ארוך גם לבית הספר של ילדיהם.

במהלך השנה התקיימו התכתבויות ופגישות עם גורמים שונים במשרד החינוך בניסיון לקדם את המהלך, והעניין נראה די תקוע, עד לפני שבוע. ואז התקבל בעירייה מכתב ממשרד החינוך שמאשר את המהלך.

הלחץ על משרד החינוך היה מתמשך, הן מצד ההורים, הן מצד העירייה והן מצד חבר המועצה שוקי אוחנה מהליכוד, שניצל את היכרותו האישית עם שר החינוך.

"היינו על סף השבתת בית הספר", אומרת יו"ר ועד ההורים של ממלכתי ב', אהובה ליאונה. "לא היינו מוכנים להשלים עם מצב שבו ילדינו מקבלים פחות מילדים אחרים בצפת. קיבלנו מסרים מהורים שהם שוקלים להעביר את ילדיהם לאגמים, ולכן לא היה מנוס מפעולה נחושה".

אבל הבשורה המשמחת אינה שלמה. התברר כי משרד החינוך הקצה תקן רק ל- 220 תלמידים, בעוד שבבית הספר לומדים 420 תלמידים. אמנם לא

כל תלמיד חייב להשתתף ביום לימודים ארוך, והורים, במידה שהם בוחרים כך, רשאים לקבוע שילדיהם יחזרו מוקדם יותר הביתה, אבל בוועד ההורים סבורים שכמעט כל ההורים יבחרו ביום הלימודים הארוך עבור ילדיהם, ולכן הם מתכוונים להמשיך להיאבק.

"עדיין לא עשינו בדיקה מדויקת של כמות התלמידים שהוריהם רוצים יום חינוך ארוך", מוסיפה ליאונה. "זה כרוך גם בהוצאה כספית של 110 שקלים בחודש עבור הארוחות.

"ברור לנו עם זאת, שאסור שיהיה מצב של ילד שהוריו מעוניינים שילמד יום מלא ואין להם כיצד לממן זאת. בכל מקרה, הפעלת יום החינוך הארוך תתחיל רק לאחר החגים, ועד אז אני מקווה שהבעיות ייפתרו".

תגובת משרד החינוך: "במאמץ משותף של הרשות המקומית ומשרד החינוך הוכנסה תכנית מיל'ת לביה'ס הממלכתי ב' בצפת.

מנהלת בית הספר, הרשות והמשרד נערכים להפעלת התכנית כדי שמירב התלמידים יהנו ממנה.

"מנהלת המחוז , ד'ר אורנה שמחון משוכנעת כי מיל'ת, הטמעת 'אופק' חדש בגני-הילדים ובמוסדות החינוך בצפת, והטמעת הרפורמה 'עוז לתמורה' במקיף 'עמל' –בעיר יביאו להארכת יום הלימודים לילדי צפת .

"כמו כן- מאות השעות-הפרטניות המגיעות עם התכנית תסייענה לקידומם של ילדי צפת מהגן, היסודיים והעל-יסודי בכל בנוגע להישגים, ערכים והצלחות גם יחד" .

Exit mobile version