האוטובוסים חוזרים לתחנה המרכזית

מחלוקת כספית בין קואופרטיב אגד לחברת נצב"א (נכסי צאן ברזל אגד), המפעילה את התחנה המרכזית בצפת, גרמה לכך שהאוטובוסים של אגד לא נכנסו במשך שבועיים לתחנה המרכזית, ואספו את הנוסעים במקום לא מתאים ולא בטיחותי..

הסכסוך בין אגד לנצב"א נבע מהשינויים שנעשו בשנים האחרונות במבנה התחבורה הציבורית בארץ. בעקבות כניסתם של מפעילים פרטיים, כמו למשל חברת נתיב אקספרס הפועלת בצפת והסביבה, השתנו כללי המשחק.

חברות אלה החלו להשתמש בתחנות המרכזיות שמפעילה נצב"א, ואילו חלקה של אגד בשימוש בתחנות פחת באופן משמעותי.

באגד סברו שיש לשנות את ההסכמים עם נצב"א, ואת גובה התעריפים שהם צריכים לשלם עבור השימוש בתחנות. במרץ 2011 פג תוקף ההסכם של אגד עם נצב"א.

באגד ניאותו להמשיך להפעיל את האוטובוסים בתחנות המרכזיות למשך חצי שנה על פי החוזה הישן, כדי לאפשר לתת למשרד התחבורה זמן מספיק להגיע להסדר. אולם משלא הושג הסדר כזה, החליטו באגד להפסיק את השימוש בתחנות המרכזיות, כולל זו של צפת.

בעקבות הפסקת השימוש של אגד בתחנה המרכזית פנו כמה תושבים מצפת לראש העירייה, אילן שוחט, דרך דף הפייסבוק שלו, והתלוננו על המצב.

אחד התושבים כתב: "תודה על הטיפול בנושא, אני סובל מזה מאוד, המעבר בכביש הזה הוא לא בטוח ומסוכן מאוד, בפרט למשפחות עם ילדים".

העירייה החלה לפעול בנדון. "לא יעלה על הדעת שתושבי צפת הינם קורבן למאבקי כוח והתנהלות רשלנית של כל המעורבים", נמסר מהעירייה.

בהמשך פנה ראש העירייה אילן שוחט לשר התחבורה ישראל כץ וביום שלישי נערכה פגישה בלשכתו עם הנהלת אגד מחוז צפון ומנהל הנכסים של אגד הארצי.

אילן שוחט הוסיף: "כולי תקווה שהדברים יסתדרו לשביעות רצוננו ואגד יחזרו לפעול בתחנה המרכזית. במידה שלא, נמשיך ללחוץ ולפעול בנושא, ואם צריך נשבית את העיר כחלק מצעדי מחאה כפי שעשינו בעבר'".

במשרד התחבורה גם כן ראו בחומרה את המצב. "ישנו סכסוך עסקי בין חברת נצב"א בעלת התחנה המרכזית לבין חברת אגד שהביאה את אגד לנקיטת צעדים דרסטיים ולא מתואמים עם משרד התחבורה", נמסר ממשרד התחבורה.

"משרד התחבורה דרש מאגד לחזור ולפעול מתוך התחנות המרכזיות, במידה שאגד לא תפעל כנדרש יפעל המשרד כדי לכפות על אגד לשוב לתחנה".
בסופו של דבר המשבר הסתיים ובהודעות שיצאו הן מטעם אגד והן מטעם נצב"א הכריזו שוהאוטובוסים חוזרים לתחנה המרכזית.

תגובת אגד: "בעקבות הבנות שהתקבלו בין משרד התחבורה, נצבא ואגד, שב אגד לפעול ביום שלישי מ-5 התחנות המרכזיות מהן יצא בשבוע שעבר.
"במסגרת ההבנות הוחלט כי דמי השימוש אותם ישלם אגד יסוכמו במסגרת הסכם חדש עם חברת נצב"א, ובמידה והצדדים לא יגיעו לסיכום יפעל המפקח
"על התעבורה לקבוע את שכר הדירה, כפי שנהוג עם מפעילי תחבורה נוספים. באגד ציינו לטובה את ההבנות אשר איפשרו את החזרה לתחנות המרכזיות.

"היציאה מהתחנות היתה צעד לגיטימי של הנהלת אגד ואנו מקבלים בסיפוק רב את ההבנות שאיפשרו לאגד לשוב לתחנות המרכזיות, במיוחד לאור העובדה שברור לכל הצדדים כי ההסכמים הישנים אינם רלוונטיים עוד וכי הפעילות מתוך התחנות תהיה במסגרת ההסכמים החדשים".

Exit mobile version