האחים הסורים יצאו לחוש את אור השמש בגינה

שני אחים סורים צעירים, בני 12 ו-15 שהובאו על ידי צה"ל לטיפול במרכז הרפואי זיו כאשר הם במצב קשה, יצאו לראשונה לטיול בגינת המרכז הרפואי זיו כאשר הם מלווים בעובד סוציאלי.

לפני חודש (8.9), הובאו האחים פצועים קשה מפגיעה מפיצוץ מוקש סמוך לביתם באזור דרעא בסוריה.

בן ה-12 אושפז במצב קשה במחלקה האורטופדית עם פגיעות רסיסים בכל חלקי גופו, חבלות ושברים ופגיעה קשה ברקמות הרכות ברגליו.

האח בן ה-15 שסבל מפגיעות פנימיות ושברים מרוסקים ברגליו ובידו השמאלית, הועבר מידית לניתוח חירום. רופאי המחלקה האורטופדית הצליחו לאחר ניתוח אורך להציל את רגלו הימנית וידו השמאלית, אך נאלצו לקטוע את רגלו השמאלית שהייתה מרוסקת לחלוטין מעל הברך. בסיום ניתוח החירום הוא אושפז במצב קשה מאוד במחלקת טיפול נמרץ ילדים ולאחר שמצבו התייצב הועבר לאשפוז במחלקה האורטופדית סמוך לאחיו הצעיר.

במהלך החודש האחרון עברו האחים עוד מספר ניתוחים בגפיהם הפגועות- באח הצעיר בוצעו מספר ניתוחי הטריה בפציעותיו ברגליים וניתוחי השתלת עור. האח בן ה-15 עבר מספר ניתוחים ברגלו הימנית וידו השמאלית שנפגעו קשה בפיצוץ, ביניהם ניתוחים פלסטיים לאיחוי הפצעים והתקנת קיבוע חיצוני מיוחד ביד. כעת נמצא בן ה-15 בהליכי שיקום וממתין להתאמת פרוטזה אשר נתרמה עבורו לרגלו השמאלית שנקטעה.

האחים התרגשו מאוד לקראת יציאתם הראשונה לגינה, לאחר חודש שטופלו בחדרי המרכז הרפואי זיו. תוך כדי שהוא דוחף את כיסא הגלגלים של אחיו הבוגר לכיוון גינת בית החולים, סיפר האח הצעיר לעובד הסוציאלי, כי הוא מתגעגע מאוד למשפחתו שנשארה בסוריה ולאביהם, שאותו לא ראה מאז הביא אותם לגבול עם ישראל והוסיף, כי הוא מאוד רוצה לחזור הביתה, אך דואג לאחיו הבוגר שמצבו קשה משלו ולא רוצה להשאירו לבדו. עוד אמר, כי לא חששו כשהגיעו לישראל, משום שמיד לאחר פציעתם אביהם התעקש כי יובאו לטיפול מקצועי בישראל והבטיח להם, כי בישראל יזכו לטיפול הטוב ביותר.

Exit mobile version