האם חצור הגלילית וצפת יתוקצבו בשל המלחמה?

ראש מועצת חצור - שמעון סויסה

שמעון סויסה דרש, ראש הממשלה הנחה לבחון:

מזה כארבעה חודשים שמדינת ישראל נמצאת במלחמה, מלחמה באומן החלה בשל האירועים בדרום אך במהרה גלשה צפונה, הובילה לפינוי של עשרות אלפי תושבים וגם הכרה של המדינה בצרכים של ישובים אלו. יחד עם זאת, שמעון סויסה ראש מועצת חצור הגלילית מבהיר כי גם הישובים במרוחקים מעט יותר מהגבול נפגעו כלכלית קשות מהמלחמה: "תוכנית הצפון עם תקצוב של 3.5 מיליארד הינה תוכנית חשובה אך מדינת ישראל חייבת לכלול את הישובים העירוניים הגדולים ביותר בסמוך לגבול- חצור הגלילית וצפת".

כזכור, לפני כשבוע התקיימה ישיבת ממשלה בצפון, במהלך הישיבה התחייב ראש הממשלה על תקציב של 3.5 מיליארד שח לחיזוק הצפון, סויסה הבהיר כבר במהלך הישיבה בראייה אזורית ואכפתיות גם משכנותיו, כי התוכנית חייבת לכלול את חצור הגלילית וצפת, חצור הגלילית הינה הישוב הגדול ביותר שנותר בקו הגבול עם 12,000 תושבים וצפת אומנם מעט מרוחקת יותר אך גם סמוכה עם 36,000 תושבים.

ראש הממשלה הביע נכונות לדרישה וגילה הבנה, עוד במהלך הישיבה הנחה את צוותו לבחון אין ניתן לשלב את חצור הגלילית וצפת בתוכנית. לדבריו של סויסה: "אנחנו כמועצה ערוכים לכל תרחיש ויוצרים מענה נרחב כי אנחנו מבינים שמלחמה בגליל היא לא עניין של אם -זה עניין של מתי, יחד עם זאת, העסקים בישוב נפגעו קשות כמו שגרת החיים כאן, מדינת ישראל חייבת לתמוך ולסייע לנו- זה החוסן של העורף. אני עומד בקשר עם הגורמים הרלוונטיים ואעשה הכל על מנת שנקבל את מה שמגיע לנו"

Exit mobile version