הבד"ץ הלאומי הראשון יוצא מצפת

הרב עזרא שיינברג בבדיקת סכין שחיטה צילום:ניצן קידר
הרב עזרא שיינברג בבדיקת סכין שחיטה צילום:ניצן קידר
גורמים שונים בציונות הדתית השתעשעו לא אחת ברעיון הקמת קו כשרות לציבור הדתי-לאומי. אלא שבכל פעם שרעיון כזה עלה, ואולי אפילו נעשו ניסיונות של ממש לפעול בכיוון הזה, היה מי שטירפד את המהלך. בדרך כלל היה זה הפחד מפני המלחמה מול גופי כשרות אחרים, גדולים וותיקים, הפועלים מתוך הציבור החרדי.

אלא שכעת יש מי שהחליט לעשות מעשה ולהקים קו כשרות שיהיה מזוהה עם הציבור הדתי-לאומי. את המטרייה הרוחנית וההדרכה המעשית מספק רבה של צפת הרב שמואל אליהו, ואת המערך הטכני של הקו שזכה לשם 'בד"ץ אורות אליהו', על שם הרב מרדכי אליהו זצ"ל, מוביל ראש הישיבה הגבוהה 'אורות האר"י' בעיר, הרב עזרא שיינברג.

לאכול בראש שקט

שני הרבנים עמלים על הרעיון כבר למעלה משנתיים. במשך תקופה מסוימת היה ניסיון מוצלח להפיץ באזור הצפון עופות כשרים של המותג החדש, ולאחר שאכן נרשם ביקוש לקו הכשרות החדש, הוחלט להתרחב.

הרב עזרא שיינברג מספר ל'בשבע' כי הביקוש בציבור לקו כשרות שיהיה מזוהה עם רבנים דתיים-לאומיים, הוא שהביא להחלטה להקים את בד"ץ 'אורות אליהו': "התחלנו בעניינים נקודתיים הקשורים לרמה הפנימית של העבודה בעיר צפת, וזיהינו צמא גדול לכשרות כזו, ועל כן התחלנו לחשוב בצורה רצינית יותר על התפתחות".

להמשך הכתבה באתר ערוץ 7

 

 

Exit mobile version