הדיבייט- אומנות השכנוע באנגלית ברב תחומי בגין בצפת

זו השנה השלישית בה מתקיימת המסורת המדהימה של ערב שכולו תרבות ומצויינות. ערב שכולו חוויה מגביהה , בו עולים בזה אחר זה מיטב תלמידי בית הספר, ומנסים לשכנע את הקהל כי הם צודקים בדעתם.

בית יגאל אלון, לבש חג, כאשר בלובי ההיכל חיכתה לכל התלמידים , ההורים והמכובדים קבל פנים שלא מביישת טקס אוסקר,

שטיח אדום נפרש, ברקע התנגנה מוסיקה שבקעה מתוך פסנתר הכנף המוצב במקום, ובעיקר ילדי בית הספר שהיו יפים מתמיד מילאו את החלל באנרגיות קורנות, ובכישרון נדיר.

בערב הוצגו תוצרים מתוך העשייה החינוכית והפדגוגית , לצד אתנחתאות מוסיקליות של מרכז המוסיקה הפועל בבית הספר. אחד משיאי הערב היה יצירה מוסיקלית, של מוצרט , אופרה , בתוך נישואי פיגרו, במהלכה היה ניתן לחוש בהתרגשות של למעלה מ-800 האורחים שמילאו את המקום.

בערב עצמו הוכתרו 4 זוכים , אולם באופן ממשי , התחרות הייתה בלתי אפשרית, כי כל 12 המתמודדים היו פשוט מופלאים. מנהל בית הספר, יוזם הדיבייט מר עופר זפרני ציין בתום הערב כי כל המתמודדים זכו בערב זה, אין זה מובן מאליו שנערים מכיתה ז' יעלו על הבמה ויפליאו באנגלית רהוטה ומשכנעת. זפרני ציין כי כל התוצרים, והרמה הגבוהה שהופגנה בערב היא תוצאה של עבודה קשה מאוד, של שעות של עבודה , ובעיקר הבנה שמצוינות היא תוצאה של תהליך בו יש להשקיע הרבה מאוד זמן.

בערב עצמו נכחו , כל המנכ"לים של תוכניות המצויינות במדינת ישראל, מנכ"ל עתידים מר זאב חיות, מנכ"ל מופת הגב' אורנה שנידרמן, מנכ"ל הזנק הגב' שרון חזקיה, מנכ"ל אקסיומה מר אלעד גרוס, ואורחים נכבדים רבים ונוספים. ראש העיר מר אילן שוחט ציין בתום הערב, כי מסורת הדיבייט היא ביטוי למצוינות ולתנופה המתחוללת בעיר צפת, שכן בתוכה גדלים הילדים המוכשרים ביותר בישראל.

נציין בכל זאת שזוכת הדיבייט בערב הייתה נטע פרידמן תלמידת כיתה י"א ששכנעה את הקהל בעניין תקיפה של אירן.

וכעת כל שנותר זה להמתין לשיא הבא….בשנה הבאה.

 

 

Exit mobile version