הוכתר בהצלחה תרגיל "נקודת מפנה 6"

התרגיל הארצי "נקודת מפנה 6" שנפתח במרכז הרפואי זיו ובמקביל בערבה- הוכתר בהצלחה. התרחיש היה רעידת אדמה חזקה בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר, באזור עמק החולה. תרחיש  זה עמד במרכזו של התרגיל הארצי

להתמודדות עם רעש אדמה חזק, "נקודת מפנה 6", על פי התרחיש, כתוצאה מרעידת האדמה וגל צונאמי שיגיע בעקבותיה ויציף את חופי המדינה, צפויים 7,000 הרוגים, 70 אלף נפגעים ו-170 אלף איש שיפונו מבתיהם. מימושן של תחזיות אלו אינו ידוע, הן עלולות להתרחש מחר או בעוד שנים רבות.

על התרגיל פקחו המשרד להגנת העורף ופיקוד העורף. תרגיל זה הינו הרחב מסוגו שנעשה עד כה בישראל להתמודדות עם תרחיש רעידת אדמה עוצמתית וגלי צונמי.

המרכז הרפואי זיו, שהינו בית החולים הקרוב ביותר למוקד המשוער של רעידת האדמה, הינו אחד מהמבנים הראשונים שנפגעו בתרגיל. על פי התרחיש, חלקו המזרחי של בית החולים קרס בעקבות הרעידה ובמקום לכודים רבים. בנוסף אש מתפשטת לעבר המחלקות עם סכנה לפגיעה במכלים עם חומרים מסוכנים. בשטח המרכז הרפואי תרגלו כוחות כיבוי והצלה שכללו כבאיות ומנוף לחילוץ נפגעים יחד עם צוות החירום של בית החולים וצוותים לטיפול בחומרים מסוכנים התמודדות עם התרחיש.

בעקבות סקר שפרסם משרד התשתיות על היתכנות רעידת אדמה באזור השבר הסורי אפריקאי, בעיקר באזור בית שאן וצפת, נערכים במרכז הרפואי זיו באופן קבוע תרגילי סימולציה להתמודדות עם רעשי אדמה, בנוסף לתרגילים להתמודדות עם פיגועי טרור, מלחמות ואירועים רבי נפגעים. למרכז הרפואי זיו ניסיון רב בטיפול באירועים רבי נפגעים ואירועי חירום שונים, בעקבות השנים בהן שהה צה"ל בלבנון ומלחמות לבנון וכן הפיגוע שהיה במירון. בשנה שעברה תורגלה הקמת בית חולים שדה בשיתוף פעולה עם כוחות צה"ל ופיקוד העורף, בניהולו של צוות רפואה צה"לי שהקים בית חולים שדה לאחר הרעש בהאיטי בשנת 2010.

ד"ר קלין שפירא, סגן מנהל והאחראי על תחום שעת החירום במרכז הרפואי זיו אומר, כי המרכז הרפואי זיו ערוך לכל מקרה של אירוע רב-נפגעים, כולל רעידת אדמה ומתרגל אירועים אלו על בסיס קבוע. "התרגיל הוכתר בהצלחה. אנו ערוכים לקראת התרחשות כזו ודואגים לרענן נהלים אצל צוותי הרפואה לאורך השנה, כולל אופן התנהגות עם חולים בעת רעידת אדמה, מיקום החולים, הגנה עליהם, תפקיד הצוותים הרפואיים וצוותי החירום ועוד, בתקווה שכל אלו יישארו בגדר תרגול" אומר ד"ר שפירא.

Exit mobile version