הועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל סיירה בעיר צפת

הועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל בצפת (צילום: עיריית צפת)

הועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל בראשות ח״כ מיכאל ביטון הגיעה אתמול (ראשון) לצפת בכדי לבחון מקרוב את המצב העגום בו נמצאת העיר ואת קריסת העסקים בעקבות המלחמה.

במהלך היום הועדה פגשה את בעלי העסקים ברחבי העיר, אותם עסקים נמצאים במשבר כיוון שלא נכללים בסל ההטבות של המדינה ביישובי קו העימות. העיר צפת הנמצאת בין בסיסי צה״ל רבים וחווים מצב של שגרת חירום מתמשכת בה ישנם נפילות של רקטות, כטבמ״ים וכן שברי יירוטים. ״הזמן לעזור לצפת הוא עכשיו״ כך פתח יו״ר הועדה חה״כ מיכאל ביטון.

קרן אלון, בעלת יקב ותיק בצפת, סיפרה על האתגר הכלכלי בצל הלחימה: ״שלושים שנה אנחנו גרים כאן בצפת, ובפעם הראשונה אנו רואים את תושבי העיר בדיכאון, סוגרים עסקים, 30% מהעסקים עוברים למרכז. צפת היא סמל הגליל, ואם צפת מתרסקת – כל הגליל יתרסק״.

מרדכי קשמכר, בעל גלריה בעיר צפת אירח בעסק את המשלחת והראה להם את המצב העגום של התיירות בצפת: ״ביום רגיל מסתובבים כאן אלפי אנשים, כעת בחסות המלחמה, אין כאן נפש חיה. אנחנו משלמים מיסים במהלך השנה וכעת לא באים לקראתנו אפילו לא בצעד אחד. אנחנו משלמים ארנונה על חנות סגורה. גם את הפיצויים שהבטיחו לנו, לא מצליחים לקבל״.

חבר הכנסת יצחק קרויזר יו״ר סיעת עוצמה יהודית: ״במסגרת חברותי בועדת הכספים כבר זמן רב שאני מקדם מתווה פיצוייים לכלל העסקים בתווך 30 קילומטרים מהגבול. אין חולק שצפת נמצאת בתוך התווך, התושבים ובעלי העסקים כאן, שלא פונו, חייבים לקבל תמיכה משמעותית כדי להצליח לשרוד, מדובר בצורך ממשי שאינו בר דיחוי".

חברת הכנסת טטיאנה מזרסקי, יש עתיד: ״המצב בצפון ובצפת בפרט ממשיך לסבול מהזנחה. לא נעשה מספיק למען תושבי צפת. מצב המקלטים בעיר הוא אחד הפערים המשמעותיים בעיר. עסקי התיירות והמסחר בעיר עוד לא להתאושש מתקופת הקורונה וכבר נאלצים להתמודד עם ההשלכות של המלחמה".

חבר הכנסת הרב משה רוט: ״פגשתי את רה”ע יוסי קקון לפני שנהיה ראש העיר, דיברנו על החזון והתוכניות שלו לפיתוח העיר, היום בסיור ראינו עיר בקריסה, שמענו בעלי עסקים שלא יכולים להמשיך לסחוב את הנזקים הכלכליים מהמלחמה. אם לא נשים את צפת על המפה ולא נדאג שהיא תקבל את התמיכה המגיעה לה, הרי נכשלנו. צפת צריכה להיות על השולחן בכל הדיונים ולא להוריד רגל מהדוושה עד לפיתרון.״

חבר הכנסת ניסים וטורי, הליכוד: ״בסיור היום ראינו ושמענו על הבעיות של העיר צפת מראש העיר, אנו חייבים להגדיל את התמיכה לערים שנפגעות מהעימות המתמשך בצפון אך אינן מפונות בפועל. כך רמת הגולן, צפת וערים נוספות. העסקים שנפגעו כלכלית בצורה קשה לא יצליחו להתאושש ללא תמיכת הממשלה. נביא פתרונות שיקלו על בעלי העסקים והרשויות בצפון.״

חבר הכנסת מיכאל ביטון ויו״ר הועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל, הצהיר כי ״כוועדה נמשיך ונלווה את צפת לא יום ולא יומיים ולא רק במלחמה, אלא נקדיש לאנשי העיר זמן ותשומת לב כי היא עוגן לגליל. הועדה שלנו תקיים דיון חירום בועדת כספים לגבי צפת – על מנת שנוכל לעזור כאן לכלכלה המקומית ולבעלי העסקים הקורסים בה בזמן המלחמה. צפת צריכה להיקרא עיר תיירות, ואנו נגיש הצעת חוק מתקנת של עיר תיירות לצפת״.

Exit mobile version