המכללה האקדמית צפת מארחת את תושבי הדרום

Sample image
Sample image

במכללה האקדמית צפת החליטו להקדים השנה את 'אמירת הסליחות' וקיימו ערב פיוטים ברוח סליחות לקהל הרחב, בהשתתפות פייטנים וחזנים ידועי שם. מאות תושבי צפת, בהם גם נופשים מיישובי דרום הארץ הנתון בימים האחרונים למתקפת טילים מרצועת עזה, נהנו ממופע ייחודי ומרגש ברוח מסורת ישראל.

בדברי ברכתו למשתתפים אמר מר שמואל הר נוי, מנכ'ל המכללה. 'יופייה של צפת הוא בכך שהיא עיר הלובשת ופושטת קדושה וחולין בכל חג ומועד. ערב פיוטים ברוח הסליחות הוא אירוע נוסף במסגרת שורה של אירועי תרבות אקדמיים, תרבותיים וחברתיים, שמקיימת המכללה לציבור בצפת והסביבה. אנחנו מקדישים ערב זה לתושבי צפת ולאורחים הרבים הפוקדים בימים אלה את העיר. האירוע מהווה גשר בין פסטיבל הכליזמרים, תקופת שלושת השבועות לבין תחילת אמירת סליחות, בב' באלול, וחודש החגים'.

לצד תושבי צפת הרבים שפקדו את המופע היו גם תושבים מאשדוד, אשקלון וישובי עוטף עזה, שלקחו פסק זמן מהאירועים הביטחוניים הקשים הפוקדים בימים אלה את דרום הארץ ויצאו לנפוש בצפת. האורחים, בהם משפחות מסורתיות ומשפחות חרדיות היו נרגשים מאוד והדגישו כי בניגוד לאווירת המתח השוררת בישובים עקב ירי הטילים מרצועת עזה, הפיוטים והניגונים של צפת אפשרו להם לחוש את אווירת הקדושה של חגי תשרי הקרובים.

באירוע השתתפו פייטנים ידועי שם, משה פרץ, חיים ערן אלפסי, אברהם בן אברהם, שלמה שהרבני, מקהלת ילדים 'פרחי צפת' של בית הספר האר'י בניצוחו של עירן אלפסי ואנסמבל כלי נגינה. הם בצעו 12 פיוטים על פי מסורת עדות ישראל, הנאמרים במהלך חודש אלול ובעשרת ימי התשובה, שהם ימי רצון ורחמים, וחשבון הנפש. בין הפיוטים שהושמעו: 'אדון הסליחות', 'בן אדם מה לך נרדם', 'ידי רשים', 'עננו' ופיוטים נוספים.

ערב הפיוט התקיים בקמפוס המכללה בשת'פ עם עיריית צפת – המחלקה לתרבות תורנית ונציגה הרב שלמה חדד. לארגונו שותפים: אתי בהם-טביב מנהלת היחידה למעורבות חברתית במשרד דיקן הסטודנטים במכללה שהפיקה את האירוע; היועצת האקדמית ד'ר אסיקה מארקס, ראש המסלול ללימודי מוסיקה בחוג ללימודי ספרות, אמנות, ומוסיקה במכללה שהציגה את הפיוטים, מקורותיהם וייחודם, ולוותה אותם בדברי הסבר. המנהל ויועץ מוזיקאלי של האירוע הוא נדב בן-חיים שטיינברג. 

Exit mobile version