המרחק מצפת לת"א גדול מזה שבין ת"א ללונדון

העולם בשנת 2021 דוהר קדימה, הטכנולוגיה מתפתחת בצעדי ענק ומציעה אפשרויות תעסוקה וצמיחה כמעט בלתי מוגבלות. אלא שבמציאות הישראלית של היום, המרחק מצפת לת"א גדול מהמרחק שבין ת"א ללונדון.

 

לחלק בסרטון על העיר צפת - איל אדרעי

"הממשלה לא יכולה לבנות תוכניות ארוכות טווח בתחומים החברתיים. עליה להקצות לכך את הכספים ולהעביר לארגוני החברה האזרחית את ניהולם של הפרויקטים החברתיים”, אומר איל אדרעי, יו”ר ומייסד עמותת אחינועם, שפועלת לקידום נוער בפריפריה. דבריו נאמרו לקראת כנס "כלכליסט" "פריפריה 2030 – מבט לעתיד", שישודר ב־16 בדצמבר באתר ובעמוד הפייסבוק של "כלכליסט". “השלטון המרכזי קרס והשיטה שלו קרסה. גם אם יהיו בחירות בקרוב, בכל שלטון שיקום, המערכת הפקידותית תשתלט והמשאבים החברתיים לא יגיעו לאן שהם צריכים להגיע".

אדרעי (62), יזם ופעיל חברתי, איש עסקים מצליח, נכה צה"ל, מנהל יחד עם אחיו חברות עסקיות באפריקה. בתקופת שירותו הצבאי כקצין בסיירת צנחנים (כסגנו של משה בוגי יעלון) נפצע קשה ונותר מרותק לכיסא גלגלים. לאחר הפציעה עבר תהליך שיקום ארוך ולא פשוט, וגם קיבל על כך את אות המופת השיקומי ממשרד הביטחון. לאחר השיקום החל ללמוד פסיכולוגיה, סיים תואר שני בהצטיינות ואף פתח קליניקה. במקביל החל להצטיין בשחייה פראלימפית ואף זכה בשלוש אליפויות עולם.

אדרעי - צילום: מישל דוט קום

אחת מתוכניות הדגל של העמותה היא השקה ופיתוח הפריפריה. בצפת, למשל, בשיתוף גורמי הרווחה העירוניים, המתנדבים משפצים ורוכשים ציוד עבור גורמי הרווחה בעיר לקידום הנגשת חינוך מוזיקלי לדור הצעיר ולהקמת ספרייה חדשה ומאובזרת בבית ספר יסודי. בצפת אחינועם פועלת עם נוער בסיכון.

"אני מרגיש נורא”, אמר אדרעי. “לעיריית צפת אין כסף למבנה כדי להפעיל את התוכניות והיא פנתה אלינו כדי שנשכור עבורה מבנה. אין בעצם משרד לעובד סוציאלי, ועל כן אנו מממנים את העלות של המשרד. זה בלתי נתפס. העמותה גם גייסה כלי נגינה לתזמורת של ילדים בקונסרבטוריום העירוני". לדברי אדרעי, המדינה לא יודעת לעשות את הפרויקטים האלה, ולפיכך לא תוכל לצמצם את הפערים החברתיים.

Exit mobile version