המרכז הרפואי בצפת מייעץ כיצד לעבור את מחלות החורף בשלום

Sample image
Sample image

החורף בפתח ועימו מופיעות מחלות החורף. דר' עאמר חוסיין-מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו אומר, כי רוב האוכלוסייה לוקה במחלות החורף בדרך זו או אחרת, מחלות החורף מתאפיינות בזיהומים בדרכי הנשימה העליונות והתחתונות: השפעת, דלקות גרון, סינוסיטיס, דלקת ריאות ובמכות קור אצל קשישים.

ד"ר חוסיין אומר, כי עדיף שהאוכלוסייה תהיה מוכנה לקראת המחלות ותיערך למניעה וריפוי. ישנה נטייה של האוכלוסייה בתקופה זו להיכנס לתחושה של דכדוך ודיכאון, המלוות בעייפות ובחולשה, וכי חסינות נפשית ומוכנות יכולים לקצר את ימי המחלה וכי אלו חולפות בדרך כלל ללא סיוע רפואי באוכלוסייה למעט קשישים ותינוקות.

"רוב מחלות החורף שאינן מסתבכות יעברו מאליהן ללא סיוע רפואי, כמובן שמומלצת שמירה על הגיינה בכדי למזער העברת מחלות מאדם לאדם, בעיקר בבית עם תינוקות וקשישים. במקביל לאורך כל השנה מומלץ לחזק את הגוף במזון בריא ופעילות גופנית בכדי להיות עמידים יותר פיסית ונפשית לקראת חודשי החורף", אומר ד"ר חוסיין.

 

ד"ר חוסיין אומר, כי המחלה הנפוצה בחורף היא השפעת, המתבטאת בחום מעל 39 מעלות צלזיוס, כאבי ראש, כאבי שרירים, חולשה, זיהומים בדרכי הנשימה המתבטאים בנזלת.

המחלה יכולה להסתבך ולגרום לדלקות ריאה ובקבוצת גיל הקשישים, לגרום למוות. כתוצאה מהשפעת מתים בערך כל שנה כ- 1,000 איש מעל גיל 65 שנה. לכן, רצוי להתחסן כנגד המחלה מבעוד מועד.

עוד מוסיף ד"ר חוסיין, כי למרות הפרסומים ישנם רבים מהחולים הנוטלים אנטיביוטיקה המצטברת בביתם, למרות שתרופה זו איננה יעילה כנגד מחלות החורף שרובן ויראליות.

בעת המחלה יש לנוח, לשתות שתייה חמה מרובה, וליטול כדורים להורדת החום והפגת הכאבים כמו אקמול, אדוויל ואופטלגין, למי שלא רגיש לתרופה.

 

Exit mobile version