המרכז הרפואי זיו- דיווח- יום ראשון ה- 15.12.2013

בעקבות הסערה עדיין חסומות דרכי הגישה אל המרכז הרפואי זיו בצפת לרכבים פרטיים, הגישה אפשרית רק לרכבי שטח  4X4, אמבולנסים מיוחדים המותאמים לנסיעה בשלג עם שרשראות על הגלגלים וכלי רכב צבאיים.

חדר המיון וחדרי הלידה במרכז הרפואי זיו פועלים כסדרם.

על הזקוקים לסיוע רפואי לפנות למוקד העירוני בצפת או למד"א. אין לנסות ולהגיע ברכב פרטי.

 לחדר המיון פונו במהלך סוף השבוע עשרות חולים, מרביתם נזקקו לסיוע רפואי בעקבות הפסקת החשמל בעיר צפת. מרבית הפונים אושפזו בבית החולים עקב חסימת דרכי הגישה למרכז הרפואי.

בין המפונים לחדר המיון 5 חולי אסטמה ומחלות ריאה נוספות המשתמשים באופן קבוע במכשירי חמצן או אינהלציה שהפסיקו לפעול עקב הפסקת החשמל בצפת, ביניהם גם תינוקת בת שנתיים וחצי. ילדה נוספת פונתה על ידי אמבולנס עם חשש להיפותרמיה ואושפזה במחלקת ילדים. שתי נערות ממרכז קליטה בגליל טופלו עם הרעלת CO לאחר שהדליקו אש בחדרן.

אמש הובא צעיר בן 18 מאחד הכפרים בגולן שנפגע בעת שעשה סקי, אושפז במחלקת טיפול נמרץ במצב קשה מאוד כאשר הוא מורדם ומונשם עם חבלות ראש וגפיים.

בנוסף טופלו 10 נפגעים קל מתאונות דרכים ו-3 אזרחים עם שברים ברגליהם לאחר שהחליקו בשלג.

במהלך סוף השבוע היו 20 לידות בחדרי הלידה. היולדות הובאו לחדר הלידה במהלך הסערה על ידי אמבולנסים עם שרשראות על הגלגלים, יולדת אחת הובאה על ידי בעלה ברכב 4X4.

בנוסף, אירוע לידה מוקדמת של אם צעירה, שחששה לצאת בשלג מביתה ולבסוף ילדה בבית. היא הובאה ע"י אמבולנס של מד"א לחדר היולדות בזיו, שם ערכו להם בדיקות ושמחו לבשר, כי לאם ולתינוק שלום.

ארבעה חולי דיאליזה מרמת הגולן שהגיעו לטיפול ביום שישי בבוקר, נשארו לאשפוז בבית החולים לאחר שלא ניתן היה להסיעם בחזרה לביתם עקב השלג הכבד בצפת וכן חסימת הכבישים ברמת הגולן.

בנוסף, לחדר המיון הגיעו עשרות פניות טלפוניות מתושבי צפת והאזור, הנמצאים בביתם ללא חשמל, אשר ביקשו לקבל הנחיות כיצד לנהוג בקור העז על מנת לשמור על בריאותם ובריאות משפחתם.
הנהלת המרכז הרפואי זיו פנתה לעיריית צפת בבקשה שידאגו לפינוי צירי הגישה לבית החולים, על מנת לאפשר הענקת סיוע רפואי לכל הנזקקים לכך. כמו כן נגמ"שים של צה"ל ואמבולנסים מיוחדים של מד"א ממשיכים לפעול לאורך הצירים בהבאת חולים ונזקקים לבית החולים.

חלק מהצוות הרפואי נשאר ללון בבית החולים את הלילות האחרונים וחלקם הובאו הבוקר על ידי רכבי שטח ורכבים צה"ליים מאחר ועדיין אין נגישות לכלי רכב רגילים.

Exit mobile version