הנהלת המכללה האקדמית צפת החליטה השבוע להדיח לצמיתות סטודנט

הסטודנט הביע תמיכה ברצח החיילים שבוצע בחדרה לפני כחודש וחצי. בהודעת ווטאספ ששלח לאחת התלמידות כתב הסטודנט דברי שבח בזכות המחבלים הרוצחים וכינה אותם גיבורים והוסיף כי טוב שהיהודים ייסבלו.

מדובר בהחלטה תקדימית במוסדות להשכלה גבוהה אשר נחשפים בתקופה האחרונה למפגני תמיכה במעשי רצח ובהנפות דגלי אש”ף. כבר לפני מספר חודשים החליטה הנהלת המכללה האקדמית צפת על נקיטת יחס נוקשה כלפי ביטויי שנאה שייאמרו בקמפוס או בקבוצות הסטודנטים והודעה ברוח זו הופצה בקרב הסטודנטים. הרקע להחלטה היו אירועים שהתרחשו בתקופת שומר החומות ברבים מהקמפוסים בישראל. במכללה האקדמית הודיעו לסטודנטים כי הנהלת המכללה תפגין אפס סובלנות לביטוי שנאה והסתה שיובעו על ידי הסטודנטים.

את התלונה נגד הסטודנט הגישה סטודנטית דרוזית בקמפוס. בתלונתה ציינה כי בהודעת ווטאספ שקיבלה מהסטודנט אחרי רצח השוטרים בחדרה, נכתבו דברי שבח בזכות המחבלים הרוצחים. הוא כינה אותם “גיבורים” וחיווה דעתו כי טוב שהיהודים יסבלו. הסטודנטית היא תושבת הכפר כסרא־סמיע שבגליל העליון, שבו התגורר אחד השוטרים, יזן פלח ז”ל. כלפי הסטודנט גם הצטברו תלונות נוספות על התנהגות אלימה, מילולית ופיזית, שכללה דחיפות, צעקות ואיומים גם כלפי סטודנטים אחרים.

מנכ”ל המכללה שלומי בן נון ששמע על הדברים הזמין את המשטרה ולאחר מכן פנה לוועדת המשמעת וזו כאמור קיימה לסטודנט שימוע במהלכו הסביר הסטודנט שהיה נסער בגלל בריאותו הרופפת של אביו ולכן התנהג כפי שהתנהג. בתום השימוע הוחלט השבוע על הרחקת הסטודנט לצמיתות. בן נון: “החלטת וועדת המשמעת היתה הכרחית ונכונה לאור התנהגותו של הסטודנט. לא נאפשר במכללה ביטויי שנאה והסתה. המכללה האקדמית צפת תעניק מרחב אקדמי רגוע ובטוח לתלמידיה וכל מי שינסה לפגוע במרקם החיים הזה או להטיל אימה על חבריו יסולק מהמכללה לאלתר”.

Exit mobile version