הערכות לשלג בצפת

בהתאם להערכות המצב ותחזית מזג האוויר עיריית צפת  תעמיד בכוננות. צוותי חרום והצלה ותערך למזג אוויר סוער ומושלג .

כמו כן, יוכן מערך לאיתור מוקדי קפיאה ופיזור מלח על הצירים המרכזיים. כל זאת למען הצלת חיים וכסיוע לכוחות החירום והביטחון.

ראש העיר צפת, אילן שוחט  הורה לצוותי העירייה כי במידה וירד שלג תתבצע עבודת פילוס בצירים הראשיים,   בסיוע צה"ל ומע"ץ למתן מענה לכוחות החרום וההצלה לטיפול באירועי חרום והצלת חיים.

מנכ"ל העירייה אורי אילן כינס את צוותי החרום לבדיקת מוכנות

מוקד העירייה 106 יפעל במתכונת מתוגברת. ראש העיר הנחה את אגף הרווחה וארוני המתנדבים  להיערך מבעוד מועד להקל על תושבי העיר ולהמשיך במבצע "בית חם" לנזקקים, לקשישים ולבעלי צרכים מיוחדים, בקורת גג, ציוד חם, שמיכות ותנורים. הציבור מתבקש, להשאיר עם רדת הטמפרטורות, ברז מים חמים מטפטף למנוע התפוצצות צינורות.

לתושבי צפת  מומלץ: לבדוק תקינות מערכת החימום – בעיקר אלה המחייבות אוורור, לוודא איטום גגות ופתחים (חלונות ותריסים), לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות. בנוסף לגיזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום, חשוב לחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות.

יש לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון עציצים/אדניות, ריהוט ושלטים. בנוסף, יש להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים שנערכם עליהם שלג מחשש קריסה. בהתאם למזג האוויר, תקיים העירייה, בשיתוף גורמי החרום, הערכת מצב לגבי קיום הלימודים ביום ראשון בבתי הספר.

הציבור מתבקש להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית, לשמור על ערנות, זהירות בנהיגה ובתנועה בצירים ולהישמע להנחיות שיועברו בתקשורת. חשוב לציין כי העירייה תבצע הערכות מצב בהתאם למזג האוויר ותעדכן את היערכותה במידת הצורך.

המרכז הרפואי זיו בצפת נערך לקראת סוף השבוע בעקבות התראות על מזג האוויר הסוער העומד לפקוד את אזורי הגולן והגליל.

ד"ר עמאר חוסיין, מנהל חדר המיון במרכז הרפואי זיו מוסר, כי חשוב להקפיד על מספר כללים למניעת פגיעות עקב מזג האוויר הקר וירידת חום הגוף בעיקר בקרב פעוטות, ילדים וקשישים הרגישים יותר לטמפרטורה נמוכה. חשוב מאוד להקפיד ולשמור על טמפרטורה מתאימה בבית ועל לבוש מתאים בחוץ. כמו כן, יש לשתות הרבה מים במיוחד במזג אוויר קר בכדי לא להגיע למצב של התייבשות.

חדר המיון במרכז הרפואי זיו נערך לקבלת חולים עם מכות קור והיפותרמיה ולצורך זה תוגבר מלאי עירויי הנוזלים החמים ומלאי שמיכות החימום לגוף. ד"ר עמאר מוסיף, כי בשל תנאי הראות הלקויים והכביש החלק, ישנו סיכון גבוה בהרבה לאבד את השליטה על הרכב ולהיקלע לתאונת דרכים, לכן יש להקפיד על נהיגה בזהירות מרבית תוך הקפדה מלאה על כללי הנהיגה בחורף. לאלו שמתכננים להגיע לסקי , או טיול בטבע, ממליצים במרכז הרפואי זיו לנקוט משנה זהירות ולהקפיד על לבישת ציוד מגן מתאים ובגדים חמים.

 

Exit mobile version