הפקולטה לרפואה קיבלה מענק של 4.8 מיליון דולר

"התרומה הנדיבה תמקם את המכון לחקר הסרטן בחוד החנית של המחקר הרפואי הרב-תחומי לטובת חולי הסרטן. שיטות המחקר שלנו ישפרו את האיבחון, את הטיפול ואת הטיפול הכימי מניעתי "אומרים בפקולטה

הפקולטה לרפואה של בר-אילן בגליל קיבלה מענק של 4.8 מיליון דולר מהקרן ע"ש ליאונה מ. והארי ב. הלמסלי, למימון המרכז לחקר הסרטן בפקולטה לרפואה (CRC). בפקולטה ילמדו בשנה הבאה 450 סטודנטים לרפואה ותלמידי מחקר, ב-6 מרכזי מחקר שבהם נקלטו מדענים ישראלים חוזרים ממוסדות מחקר מובילים בחו"ל. המרכז לחקר הסרטן מקדם את המחקר בשיטת הרפואה האישית המתאימה את הטיפול לכל מטופל לפי המבנה הגנטי שלו.

מתודולוגיה זו תכלול טכנולוגיות רצף גנטיות חלוציות, תוך שימוש בגנומיקה לאבחון וטיפול טובים יותר. מטרתה של קרן הלמסלי היא שיפור איכות החיים באמצעות תמיכה בתחומים שונים. עד כה תרמה הקרן יותר מ-900 מיליון דולר. "המרכז לחקר הסרטן ייחודי בהרכב הצוות, בכיווני המחקר ובעבודה הישירה הנעשית בו עם חולי סרטן בגליל. צוות החוקרים פועל בשיתוף פעולה עם אונקולוגים מבתי חולים בגליל", אומר פרופ' רן טור-כספא, דיקן הפקולטה. שיתוף פעולה זה מאפשר לחוקרים גישה ישירה לחולים ויישום טכניקות חדשניות כדי להתמודד בפועל עם סוגים שונים של סרטן. בכוונתנו להעמיק ולהרחיב סוג זה של שיתוף פעולה בשנים הקרובות. התרומה הנדיבה של קרן הלמסלי תמקם את המכון לחקר הסרטן בחוד החנית של המחקר הרפואי הרב-תחומי לטובת חולי הסרטן. שיטות המחקר שלנו ישפרו את האיבחון, את הטיפול ואת הטיפול הכימי מניעתי של הסרטן, באמצעות שימוש בטכנולוגיות גנטיות מתקדמות ביותר".

"כחלק ממשימתנו לחזק את מדינת ישראל, קרן הלמסלי גאה להיות שותפה בבניית ובתמיכה במכון לחקר הסרטן של הפקולטה לרפואה של בר-אילן בגליל", אומר סנדור פרנקל, נאמן של קרן הלמסלי. "מכון חיוני זה ישפר את חייהם ואת בריאותם של תושבי הצפון על ידי קידום המחקר והכשרת אנשי מקצוע מתחום הרפואה שיוכלו לשרת את האזור והמדינה". פרופ' משה קוה, נשיא בר-אילן, אומר כי "הפקולטה החדשה לרפואה בגליל כבר משפיעה בצורה משמעותית על המחקר הרפואי והטיפול באיזור הצפוני המתפתח של ישראל. יחד עם המנדט שניתן לנו על ידי ממשלת ישראל, אנו משקיעים רבות במאמץ ובמשאבים כדי למלא את הצרכים הללו. בר-אילן מוקירה תודה לקרן הלמסלי על שותפותה בקידום חקר הסרטן בפקולטה לרפואה,שהוא אחד המרכיבים החיוניים ביותר שלה. מכון המחקר כבר עובד בשיתוף פעולה צמוד עם בתי חולים בגליל ואנו מצפים לשיפור רב באיכות חייהם של חולי סרטן בגליל, בישראל וברחבי העולם".

Exit mobile version