השר שלום ביקר פצועים במרכז הרפואי זיו בצפת

השר סילבן שלום ביקר פצועים ממבצע "צוק איתן" המאושפזים במרכז הרפואי זיו בצפת

החייל הפצוע: מבקש להשתחרר לטכס סיום מסלול נח"ל מחר

במהלך הביקור חנך את מכון שיקום הלב החדש והניח אבן פינה למעבדות מחקר חדשות

השר לפיתוח הנגב והגליל ושר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, סילבן שלום ביקר היום (יום ד' 6.8) פצועים ממבצע "צוק איתן" המאושפזים במחלקה האורטופדית, במרכז הרפואי זיו בצפת.

תחילה ביקר השר שלום את החייל שלמה גולדהירש מירושלים, אשר נפצע קשה בידו, שהתרסקה, כאשר נורה במרפקו במהלך היתקלות עם מחבלים בבית חנון בעזה, באירוע קשה מאוד בו נהרגו גם ארבעה מחבריו. החייל נותח בבית החולים ברזילי על ידי פרופ' אלכסנדר לרנר, מנהל מחלקת אורטופדיה במרכז הרפואי זיו ומומחה לפציעות מלחמה קשות, שהוזמן במיוחד לצורך הניתוח לברזילי.

גולדהירש ביקש שהמשך הטיפול בו יתבצע במרכז הרפואי זיו על ידי פרופ' לרנר .

השר שאל את פרופ' לרנר על המשך הטיפול של החייל גולדהירש, הניתוחים והשיקום אותם הוא עדיין צפוי לעבור.

החייל גולדהירש סיפר לשר, כי הוא ביקש מפרופ' לרנר לשחרר אותו מחר במיוחד לטכס סיום מסלול של פלוגת הנח"ל שהוא מעוניין להשתתף בו. פרופ' לרנר וסא"ל  אורן אביטן מחיל הרפואה החליטו להיענות לבקשת החייל ויסייעו לו להגיע לטכס הסיום מחר, כאשר לאחר מכן יחזור מיד, להמשך הניתוחים והטיפולים במרכז הרפואי זיו בצפת.

בהמשך ביקר השר שלום את רס"ב יוסף גאנם מבית ג'אן, המאושפז גם הוא במחלקה האורטופדית במרכז הרפואי זיו בצפת, שנפצע באירוע נפילת הפצמ"ר סמוך לקיבוץ בארי במועצה האזורית אשכול, שבו נהרגו ארבעה חיילים ונפצעו שמונה. רס"ב גאנם, סיפר לשר על שאירע ועל הכאב על חייליו שנהרגו מפגיעת הפצמ"ר. השר שלום לחץ את ידו של רס"ב גאנם בחום ואיחל לו בריאות שלמה.

במהלך הביקור חנך השר את מכון שיקום הלב החדש במרכז הרפואי זיו והניח אבן פינה למבנה מעבדות מחקר חדש שיוקם במרכז, שישמשו את צרכי בית החולים וכן את בית הספר לרפואה בצפת.

השר סילבן שלום, שהגיע עם אנשי משרדו אף קיים דיון מקצועי עם מנהל המרכז הרפואי זיו פרופ' אוסקר אמבון, ראש העיר צפת אילן שוחט, נשיא אוניברסיטת בר אילן הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ , מנכ"ל האוניברסיטה מנחם גרינבלום, מנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל שמי כהן, מנכ"לית המשרד לפיתוח הגליל והנגב סיגל שאלתיאל-הלוי ובכירים נוספים, על המשך פיתוח הפקולטה לרפואה בצפת ובתי החולים בצפון. השר שלום הודיע, כי יעשה כל שביכולתו לקדם אישור לרכישת מכשיר Pet-CT עבור מכון ההקרנות המוקם במרכז הרפואי זיו, שטרם אושרה רכישתו על ידי משרד הבריאות, ולקדם טיפול בהזרמת תקציבים נוספים עבור הפקולטה לרפואה.

Exit mobile version