"התרגיל המסריח" של צפת: נציג חב"ד – היחיד שהתנגד

משה אוחיון היחיד שהתנגדביום שאחרי היום הסוער והדראמטי בעירית צפת שבו אושרה היתר נוסף לבניית בית הספר הרפואי בעיר, למורת רוחם של רבני העיר ותושביה החרדיים, משבחים תושבי צפת את נציג חב"ד בוועדה הרב משה אוחיון אשר ציית להוראות רבני חב"ד וחתם על התחייבות לפעול נגד המכללה החדשה.

כזכור, בצפת מתרחבת בעיה כואבת של מאות רבות של צעירים ערבים העושים בעיר ובשכונות החרדיות כבשלהם. נוכחותם במקום נובעת מלימודם במכללת בר אילן בעיר, אשר ממוקמת למרבה הצער במרכז העיר העתיקה.
באחרונה יזם ראש העיר והמכללה הקמת בית ספר רפואי בעיר אשר עשוי להביא לעיר עוד סטודנטים ערביים.

לאור זאת הורו אתמול רבני העיר לנציגים החרדיים להתנגד. למרבה הבושה התברר כי הנציג החרדי היחידי שציית היה נציג חב"ד הרב משה אוחיון, אשר היה הראשון לחתום על ההתחייבות שהופקד בידי ראש הישיבה הגה"ח הרב יוסף יצחק וילישנסקי שליט"א. מנגד שלשת הנציגים האחרים, פנחס קאליך, נציג קהילת ברסלב, אשר הבטיח לחתום מיד לאחר הרב משה אוחיון – חזר בו וסירב לחתום.

בנוסף, נציג ש"ס שלמה אלבז נעדר מההצבעה.  גם נציג הציבור הדתי גדי מלכה, אשר טוען כי הינו נציגו של רבני הציבור הדתי ונציגו של רב העיר הרב שמואל אליהו – שכזכור ניהל את המערכה ההירואית הגדולה נגד השכרת דירות לערבים – תמך בהצבעה בועדה, בטענה כי בלאו הכי יש לראש העיר אילן שוחט את הרוב הדרוש.

במהלך הדיון טען ראש העיר בפני החברים כי ההצבעה הינה רק על אישור לחדר חשמל למתחם בית הספר, שכן לטענתו, החברים אישרו את היתרי הבניה לבית הספר עצמו כבר במהלך הדיונים הקודמים.

בנוסף, אישרה אתמול הוועדה, למורת רוחם של תושבי העיר, בניית עוד כיתות לימוד למכללה, במרכז העיר צפת, מה שיקשה עוד יותר את ביצוע העתקת המכללה ממרכז העיר אל שכונות הקצה.

בסופו של יום רק נציג חב"ד קידש שם שמים. אך אם זאת תושבי צפת כאובים וממורמרים מאוד, כיצד יתכן שבועדה שבה מכהנים מרבית חברים חרדים ודתיים, הצליח ראש העיר באמצעות שיטות של הפרד ומשול להעביר את כל תכניות הבניה של בית הספר לרפואה ותוספת הכיתות למכללה שהפכה לקץ צרעות של תומכי מחבלים אנטישמיים הגורמים להתבוללות בעיר.

"הגיע הזמן שארבעת הנציגים יתאחדו לפעול כאיש אחד לטובת העיר וישימו את כל השיקולים האישים הצרים בצד – כדי להציל את צפת ויפה שעה אחת קודם", אמרו בכאב ביום שאחרי העברת האישורים.

Exit mobile version