זוכרים את הנספים מנציחים את גבורת הלוחמים

המכללה האקדמית צפת התייחדה השבוע עם זכר ששת המיליונים בטקס מרגש שהתקיים ביום הזיכרון לשואה ולגבורה ברחבת הקמפוס. לראשונה השתתפו השנה ניצולי שואה מארגון 'עמך'. במהלך הטקס נישאו דברים מרגשים מפי ראשי המכללה וסטודנטים.

האירוע נפתח בצפירת דומייה לזכר הנספים. מרצים, סטודנטים מחוגים שונים במכללה, אגודת הסטודנטים וסגל מנהלתי, קראו פרקי שירה ואומר מרגשים. הרכב מיוחד של סטודנטים למוסיקה 'מבית היוצר' הופיעו בקטעי נגינה ושירה.

מר אליהו צביאלי, ניצול שואה ומתנדב בארגון 'עמך' אמר 'קדיש', והתכבד בהדלקת משואה לזכר קורבנות השואה "אנחנו מודים למכללה על שכבדה אותנו בטקס מרשים ומרגש. הקשר שלנו עם סטודנטים מהמכללה עמוק ומתנהל לאורך כל השנה במפגשים אישיים, ופעילויות תרבותיות שונות".

שמואל הר נוי, מנכ"ל המכללה האקדמית צפת, דור שני לניצולי שואה, נשא דברים אישיים בהם סיפר על בני משפחתו והבית בו גדל, אשר גם בו נשמר קשר השתיקה סביב נושא השואה "לא דברו עליה אך חיו בצילה". לאחר מכן פנה לניצולי השואה מארגון 'עמך',  "הרשו לי לומר לכם שני משפטים מעמקי ליבי. אני מתבייש ומתנצל שהחברה הישראלית לא מצאה את הדרך לאורך השנים להוקיר ולהכיר אתכם ואת תרומתכם להקמת המדינה. היום, יש לנו מדינה, יש לנו צבא, אך הניצחון האמיתי שייך לכם. הקמתם משפחות לתפארת והייתם בין מקימי המדינה היהודית, ובכך נקמתם באלו שרצו להשמיד את העם היהודי". 

הרב בניהו ברונר, ראש בית המדרש במכללה "ליהודים יש שישה חושים מישוש, טעם, ראייה, ריח, שמיעה… זיכרון" כך כתב ג'ונתן ספרן-פויר, סופר יהודי אמריקאי, הזיכרון הוא אבן יסוד לחיים יהודיים והוא משמש כמקור השראה לחיים בהווה. 'בזיכרון סוד הגאולה' כך אמר הבעל שם טוב. הזיכרון הוא המבטיח לנו חיים משגשגים בתחיית האומה בארצה".

הטקס אורגן ברגישות רבה ע"י מרי בן לולו ממשרד דיקאנט הסטודנטים בשיתוף משרד בינוי, פיתוח ומינהל במכללה. 

Exit mobile version