זמן קבלת היתר בניה בצפת מגיע ל- 800 אחוז יותר מהממוצע הארצי

שלום אלבז

שלום אלבז יוצא למאבק בסחבת היתרי הבנייה בצפת ויציב סיוע משפטי לתושבים שקיבלו את ״היטל אוחנה״– מס עד מאות אלפי שקלים על כבישים:

״זמן קבלת בצפת מגיע ל- 800 אחוז יותר מהממוצע הארצי. האם מישהו למעלה בעירייה שכח תושבים שותפים-לא אויבים״

שנים של סחבת יגיעו לקיצם? אלבז: ״היטל כבישים גבוה וסחבת באישור תכניות פוגעים בתושבים. כל מי שממתין למעלה משנה לאישור, או נדרש לשלם היטל כבישים מוזמן ליצור קשר ולהצטרף למאבק הצודק שלנו בליווי וייעוץ משפטי, יחד נשים לזה סוף ונוציא את העיר מהקיפאון״

שלום אלבז טרם הצהיר רשמית על ריצה לראשות עיריית צפת, אך פעילותו והנושאים העולים לסדר היום על ידיו, עשויים להיות אבני הדרך במסע הבחירות שלו. השבוע פרסם אלבז קריאה לכל תושבי צפת שחווים קשיים בפעילות מול מחלקת ההנדסה בעירייה: ״המצב הקיים בלתי אפשרי, קיפאון הבנייה בעיר הוא תוצאה של אוזלת יד, אטימות וחוסר ראייה אסטרטגית. מחלקת הנדסה משותקת ולא יכולה לבצע עבודתה״. בין הסעיפים המרכזיים בהם הצהיר אלבז כי יש לטפל- היטלי הכבישים המקשים על זוגות שתכננו לבנות בית ופתאום בעיצומו של התהליך מצאו עצמם עם הוצאה של עוד סכומים משמעותיים וכן הסחבת באישור תכניות בעיריית צפת.

לטענתו, "על פי דוח רישוי הבנייה בשנת 2019 עמד ממוצע הוצאת היתרים בישראל על 7.3 חודשים ללא הקלות ו 11.1 חודשים כולל הקלות", בצפת המצב חמור בהרבה, "פונים אלי תושבים עם תיקים שממתינים לאישור כבר 8 ואפילו 9 שנים. לפני כחצי שנה הודיע משרד הפנים על אפשרות להקלה באישור תוכניות על ידי אדריכל בודק. אם העירייה לא מסוגלת לאשר את התוכניות, המינימום זה לקחת את ההקלה הזו בשתי ידיים וליישם. לא ייתכן שחיים שלמים של משפחות ייעצרו ויפגעו נוכח התנהלות חובבנית . מישהו בעיריית צפת שכח- בנייה הינה אינטרס עירוני ראשון במעלה. התושבים הם שותפים, לא אויבים״

בנוסף, סוגיית היטלי הכבישים שמסעירה את העיר מזה כשנה וחצי גם היא בין הנושאים בהם אלבז מתכוון לטפל: ״שכרתי את שירותיו של עורך דין המתמחה בתחומים אלו, גם אם לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור ולבטל את 'היטל אוחנה', המינימום הוא להסדיר את התחשיב, להוריד את סכום ההיטלים, ליצר הדרגה בגבייה ולא כרעם ביום בהיר מאפס למאה, באמצעות מס עוול של עשרות ואף מאות אלפי שקלים״.

בפוסט שפרסם כתב אלבז: ״אני מעמיד את עצמי וסיוע וליווי משפטי לרשותכם. נשים סוף לעוול ולסחבת. יחד עם עורך דין המתמחה בתחומים אלו נסייע לתושבים, הדרישה שלנו היא לקצר את הבירוקרטיה, לאפשר אישור תוכניות על ידי אדריכל בודק ולפרסם גרף מדורג לגביית היטלי כבישים באופן מדורג בפריסה לעשור שכל אדם יידע לקראת מה הוא עומד. יחד נעשה צדק ונשחרר את החסמים שמונעים בנייה בעיר. צפת חייבת תנופת בנייה ולא מקלות בגלגלים מהרשות. כל מי שממתין למעלה משנה- שגם זה זמן רב מעבר לממוצע הארצי, לאישור תוכניות או נדרש לשלם היטל כבישים מוזמן ליצור קשר ולהצטרף למאבק הצודק שלנו, ניתן לפנות בטלפון/ וואטסאפ 0523482171, או במייל- shalom@se-pr.com"

קישור :כתבה על ישיבת המועצה שדנה בהיטל כבישים ישיבת מועצה עיריית צפת 24/12/2020
Exit mobile version