זמני המתנה במחלקת המיון במרכז הרפואי זיו הינם הקצרים בארץ

שלושה חודשים לאחר השקת שיטת המיון החדשה ופתיחת אגף "מיון המהלכים", מעלה בדיקה עדכנית במחלקת המיון במרכז הרפואי זיו, כי זמני ההמתנה התקצרו משמעותית ועומדים כעת על 9 דקות בלבד מזמן פתיחת הגיליון הרפואי בקבלה ועד להגעת אחות טריאז' לבדיקה ראשונית, זמן נמוך בהרבה מהממוצע הארצי העומד על כ-15 דקות.
נתון זה מתווסף לנתוני משרד הבריאות המוכיחים, כי המענה הרפואי במיון המרכז הרפואי זיו, עד לשחרור המטופל לביתו או עד אשפוזו במחלקה ייעודית בבית החולים, הינו הקצר ביותר בארץ ועומד על 2.41 שעות, לעומת ממוצע ארצי של 3.38 שעות.
על פי השיטה החדשה מתקבלים הפונים עם כניסתם למחלקה לרפואה דחופה (מיון) על ידי פקידות בקבלה ואחות טריאז' מוסמכת, המפנות לטיפול על פי חומרת וסוג המחלה או הפציעה ממנה סובלים המטופלים. מקרים דחופים מועברים ישירות לחדר המיון הראשי ושאר המקרים מופנים לאגף "מיון מהלכים" חדש, הממוקם בתוך המחלקה לרפואה דחופה וכולל את מגוון המיונים המקצועיים, כגון: מיון אורטופדי, מיון עיניים, מיון א.א.ג, מיון פנימאי ועוד. המטופלים זוכים למענה יעיל המותאם למחלתם או פציעתם. במידה ונוצר עומס במיון הראשי או במיון המהלכים, אחות הטריאז' מווסתת את כמות המטופלים לכל מיון, על מנת להעניק להקל על העומס ולאפשר מענה מהיר ויעיל לכלל המטופלים.
ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו אומר, כי שיפור התנאים עבור המטופלים וייעול השירות הינם בראש מעייניו של המרכז הרפואי. "שיטת המיון החדשה מוכיחה את עצמה, המטופלים שלנו אינם נזקקים יותר לחפש בין כתלי בית החולים, היכן נמצא מיון א.א.ג או מיון עיניים, המענה הראשוני לכל המקרים מרוכז במחלקה לרפואה דחופה, ומיון המטופלים יעיל ומהיר יותר. הן החולים ובני משפחתם והן צוות המחלקה מרוויחים מכך. בתקופה הקרובה מתוכנן בינוי נוסף באזור מיון המהלכים על מנת להשלים את המהלך ולתת מענה טוב יותר לפונים אלינו". ציין ד"ר זרקא.
ד"ר יוסף נביה, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) אומר, כי לאחר מספר חודשים בלבד בהם פועלת שיטת המיון החדשה ו"מיון המהלכים", פחת העומס במחלקת המיון באופן משמעותי וכי זמני השהייה התקצרו. "מי שמגיע היום למיון במרכז הרפואי זיו מבחין מיד בשינוי, העומס ירד והלחץ במיון פחת. המצב החדש הרבה יותר נח, הן למטופלים והן לצוות הרפואי וכולם מרוויחים מכך" מציין ד"ר נביה ומוסיף, כי הנהגת שיטת העבודה החדשה במחלקת המיון, הינה תהליך שארך זמן חשיבה ותכנון קפדני, תוך שיתוף כלל מחלקות בית החולים, התייעצות עם מומחים בתחום וגם הקשבה למטופלים ובני משפחותיהם. "מידי שנה  עולה מספר הפניות למחלקת המיון. רק בשנה האחרונה נרשמו 76,000 פניות, כאשר השאיפה שלנו הינה להעניק לכל המטופלים רפואה טובה ומקצועית באופן המהיר והיעיל ביותר. שיטת המיון החדשה נועדה לשפר את השירות לשביעות רצונם של המטופלים ובני משפחתם, על ידי שימוש מושכל במשאבים הרפואיים והצוות העומד לרשותנו. התגובות שאנו מקבלים, הן מהצוות הרפואי והן מהמטופלים הינן חיוביות ומראות כי אכן נעשה שיפור משמעותי ואנו ממשיכים לייעל את השירות ולשכלל אותו לטובת הציבור " אומר ד"ר נביה.

Exit mobile version