חדש במרכז הרפואי זיו שני מכשירים לאבחון מחלות ריאה

המרכז הרפואי זיו ממשיך להרחיב את מגוון השירותים המוצעים לתושבי האזור, עם רכישתם של שני מכשירי ברונכוסקופ חדשים, המשוכללים ביותר בתחום, עבור מרפאת הריאות, בעלות רבע מיליון שקלים. עד כה בוצעו בדיקות ברונכוסקופיה במרכז הרפואי זיו רק למאושפזים בבית החולים באמצעות מכשיר ברונכוסקופ מהדור הישן. כעת יבוצעו הבדיקות גם באשפוז יום במסגרת השירות האמבולטורי במרפאת הריאות.
מכשירי הברונכוסקופ החדשים שנרכשו מאפשרים שימוש בטכנולוגית NBI – Narrow Band Imaging והינם בעלי רזולוציה ואיכות תמונה גבוהה במיוחד, המאפשרות להגדיר ולבחון ביתר דיוק את הרקמה החולה. כמו כן, באמצעות המכשירים החדישים, ניתן ליטול דגימות של רקמה מהריאות ודרכי הנשימה (ביופסיה) לצורך אבחון.
ד"ר האשם בשארה, מנהל יחידת הריאות במרכז הרפואי זיו מסביר, כי מכשיר הברונכוסקופ הינו צינור גמיש ודק בעל סיב אופטי ומצלמה, המוחדר לגוף דרך האף או הפה ומחובר ישירות למסך בעל רזולוציה גבוהה, המשדר צילומים בזמן אמת מתוך דרכי הנשימה או הריאות, אותם ניתן להקליט ולתעד. "אמנם מדובר בבדיקה פולשנית, אך באמצעות המכשירים החדשים מתקיימת הבדיקה בחדר טיפול רגיל ולא בחדר ניתוח ותחת הרדמה מקומית בלבד. מדובר בבדיקה פשוטה יחסית, אך מדוייקת ויעילה מאוד. הבדיקה אורכת כ-20 דקות והמטופל משתחרר לביתו לאחר כשעתיים של מנוחה והשגחה. מכשירי הברונכוסקופ שנרכשו במרכז  הרפואי זיו הינם מהמערכות המתקדמות ביותר בתחום ומעניקות לנו את היכולת לאבחן במדויק פתולוגיות שונות בריאות ובדרכי הנשימה ולהעניק טיפול מותאם לחולים על פי תוצאות הבדיקה" אומר ד"ר בשארה.
ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו אומר, כי המרכז הרפואי זיו פועל לרכישת מיטב הציוד הטכנולוגי המתקדם עבור המחלקות השונות בבית החולים, במטרה לאפשר לתושבי הצפון קבלת השירות המתקדם ביותר, מבלי שיהיה צורך להרחיק ולנסוע לצורך הטיפול למקומות אחרים.
"המרכז הרפואי זיו שואף לסטנדרטים הגבוהים ביותר הן מבחינת הטיפול והן מבחינת המכשור, הציוד והטכנולוגיה הרפואית הנמצאים בשימוש. אנו מקפידים להצטייד בציוד והמכשור הרפואי החדישים ביותר ולהרחיב את מגוון השירותים הניתנים במרכז הרפואי, על מנת להעניק למטופלים את הטיפול המקצועי הטוב ביותר שניתן ולקדם את איכות שירותי הרפואה לתושבי הגליל ורמת הגולן" אומר ד"ר זרקא.

Exit mobile version