חודש לאחר שנגנב מהמרכז הרפואי זיו הוחזר ספר התורה לבעליו

גוויל ספר התורה בשווי 150 אלף ₪, שנגנב מהמרכז הרפואי זיו, נמצא בטבריה והושב לבעליו בצפת, לאחר חודש של חקירה מאומצת במשטרה, בסיוע מחלקת הביטחון במרכז הרפואי זיו.

את דבר הגניבה גילה לפני כחודש, גבאי בבית הכנסת במרכז הרפואי זיו, שדיווח על האירוע למחלקת הביטחון של בית החולים והגיש תלונה במשטרת צפת. מחלקת הביטחון במרכז הרפואי זיו בראשות הקב"ט נתן סנוף, סגנו מוטי אלקבץ ואחראי האבטחה מאלכ הייב, החלו מיידית בבדיקת המקרה ובמקביל יצרו קשר עם משטרת צפת. בתחקור ראשוני, סיפר אחד מהגבאים של בית הכנסת כי הבחין באדם חובש כיפה שעורר את חשדו מסתובב בבית הכנסת ביום שבת ה-2.5, והעביר תיאור מדוייק שלו, מה לבש ומתי והשעה בה פגש בו. כיוון שמצלמות אבטחה אינן מוצבות בתוך בית הכנסת, על מנת לשמור על קדושתו, הסתייעו אנשי מחלקת הביטחון במספר מצלמות אבטחה המוצבות בקרבת בית הכנסת ובכניסות למרכז הרפואי, ולאחר שסרקו עשרות שעות צילום הצליחו לאתר את החשוד. בצילומים נראה החשוד נכנס לבית הכנסת שוהה בו מספר דקות ויוצא. לאחר זמן מה נראה החשוד שב לבית הכנסת כאשר הוא נושא בידיו שני תיקים גדולים, שוהה בתוכו עוד כשעה וחצי ויוצא שוב. בהמשך היום נראה החשוד נכנס ויוצא עוד מספר פעמים לבית הכנסת ועוזב אותו סופית בשעות הערב עם שני התיקים מלאים. עוד התגלה בצילומי האבטחה כי במהלך היום החליף החשוד את בגדיו והכיפה שעל ראשו, וכן הסתיר את פניו כאשר חלף על פני מצלמות אבטחה בהן הבחין.

המידע שנאסף על ידי מחלקת הביטחון הועבר לחוקרי המשטרה, בניסיון להתחקות אחר החשוד ולהשיב את ספר התורה הגנוב. מידע מודיעני גילה כי החשוד ניסה למכור את הספר בגליל, בירושלים ולבסוף בטבריה. כאשר הגיע לטבריה, הצליחו חוקרי המשטרה לאתר את מיקומו של ספר התורה, לאשר כי אכן מדובר בספר שנגנב מהמרכז הרפואי זיו ולהשיבו.

נתן סנוף, קב"ט המרכז הרפואי זיו אומר: "גניבת ספר התורה בוצעה בתחכום ובקור רוח רב. החשוד ידע היטב מה הוא עושה והצליח להתל בגבאי בית הכנסת שפגש בו במקרה. הוא פירק את הגוויל של ספר התורה מבלי שאיש יבחין והצליח להסתיר את פעולתו במשך יום שלם, תוך שהוא מחליף את לבושו ודואג לבצע פעולות שיסוו את כוונות הזדון שלו".

סנוף שיבח את עבודת צוות מחלקת הביטחון בבית החולים ואת חוקרי המשטרה שהצליחו בעזרת המידע שהועבר לאתר ולהשיב את ספר התורה. "נעשתה עבודה מאומצת בניסיון לאתר את ספר התורה הגנוב על ידי צוות מחלקת הביטחון בתחקירים ובעזרת צילומי אבטחה שביצעו סגן הקב"ט מוטי אלקבץ ואחראי האבטחה מאלכ הייב, שפעלו במהירות ומקצועיות. על אף התחכום של הגנב וניסיונותיו לתעתע במחלקת הביטחון, התחקיר היסודי, הצלבה של צילומים ממספר מצלמות אבטחה באזורים שונים בבית החולים וצפייה בעשרות שעות צילום, הצלחנו לאתר את החשוד ולהעביר את פרטי המקרה בצורה מפורטת לחוקרי המשטרה. לשמחתנו, בעזרת המידע שהעברנו, הצליחה המשטרה לאתר את הספר ולהשיבו" אמר סנוף.

עדכון:

בשלישי אחר הצהריים נעצר בירושלים החשוד תושב צפת בן 45, הבוקר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בקריית שמונה.
מפקד תחנת צפת אמר כי "גניבת ספר תורה מבית כנסת וניסיון למוכרו, הינו מעשה נתעב ולא מקובל בשום קוד עברייני, מעבר לכך, הפגיעה פה היא גם דתית גם מוראלית וכספית. מיום מגשת התלונה הקצתי את מרב המשאבים על מנת לעצור את הגנב ולהחזיר את ספר התורה לבית הכנסת".

Exit mobile version