טיול – צפת עיר קסומה

Sample image
Sample image

הר כנען, ביקור ב"אוצר סת"ם" – בית אוצר הסת"ם, מרכז מבקרים חדש שנפתח לאחרונה בצפת – הקומפלקס הגדול ביותר בעולם בתחום הסת"ם (ספרי תורה, תפילין ומזוזות) הכולל :מרכז המבקרים- בו מיצג תלת–מימדי בשם "אותיות של חוויה" הלוקח את המבקר למסעות בזמן במושבים נעים על צירי תנועה ב-360 מעלות אל תוך בריאת העולם ומעמד הר-סיני, אל מפגש עם סופר סת"ם וירטואלי במצרים העתיקה, סודות ייצור גווילי הקלף בתלת מימד (באמצעות הרכבת משקפיים מיוחדים), קליפ מרהיב על מסך 180 מעלות ועוד.במקום גם גן האותיות.

 

נמשיך לגן הפסגה – מהמקום הגבוה ביותר נשקיף על העיר. נרד לכיכר הדוודקה – סיור רגלי קצר במדרחוב. נסייר מעט בקריית האמנים בין הגלריות השונות…ארוחת צהריים במרכז "אסנט" (כשרה, בהגשה).במהלך הארוחה נשמע הכרות עם עולם הקבלה. לאחר מכן נרד לרובע היהודי-ביקור בבתי הכנסת העתיקים: בית הכנסת האר"י- על שם רבי יצחק אשכנזי לוריא, אבי תורת הנסתר. במאה ה- 16 היה המקום מחוץ לעיר, ובו היה האר"י מקבל את פני שבת המלכה.

בית הכנסת נהרס ברעידת האדמה ונבנה מחדש בשנת 1985. נסייר בבית הכנסת האשכנזי ובית הכנסת הספרדי אבואב -בבית הכנסת ספר תורה עתיק, מיוחד ומקודש, שכתב רבי יצחק אבוהב, בעל 'מנורת האור'. סיור מיוחד מאד.

 

 

 

Exit mobile version