טכס יום הזכרון דוידקה

בעיריית צפת מקפידים להמשיך , לשמור ולשמר את  מסורות  ימי הזיכרון בצפת.

כך למשל מסורת קיום טקס אזכרה נפרד לנופלים במערכות ישראל גם ברחבת "הדווידקה", כלי נשק מיושן שמוצב כאנדרטה במרכז העיר סמוך לעיריית צפת וסמוך לו לוח שיש ובו סיפור שחרור העיר ,

על פי סיפורי לוחמי הפלמ"ח, האצ"ל והלח"י, הדווידקה הייתה הנשק הסודי שגרם לבריחת הערבים מצפת בשל הרעש שהוציא כל פגז שנורה מהמרגמה ,דבר שסייע ללוחמים לשחרר את צפת, שכן הרעש גרם לבהלה רבה בקרב הערבים וגרם למנוסתם .

הטקס במקום נעשה שנים ע"י המחנך יהודה וולוך וע"י תלמידי בית הספר ממלכתי א" והיום האחריות על הטקס הועברה לחט"ב "ברב תחומי " בניהולה של מנהל הבית ציפי אבני. ביום רביעי בשעה 0700 הגיעו למקום תלמידי כיתות ז" ח" ברב תחומי. לטקס המסורתי בו הישתתף גם ראש העיר אילן שוחט מנכ"ל רשת המתנסים עו"ד אייל שלי ועוד.
ראש עיריית צפת אילן שוחט אמר כי מידי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מקפידה עיריית צפת לשמר את מסורות העבר שהם צוואה לדורי דורות להניח זרים בכל לוחות הזיכרון שהוצבו במקומות בהם הם נפלו הלוחמים על שחרור העיר, ולקיים טקס אזכרה נפרד גם ברחבת הדוידקה.
בצפת נעשה גם טקס אזכרה מיוחד לבוגרי בית הספר התיכון "הרב תחומי" שנפלו במערכות ישראל טקס בו גם מחולקים מלגות לתלמידים מצטיינים ע"י המשפחות השכולות בסיוע עיריית צפת. וכן טקס לעולי הגרדום שמתקיים בסיום הטקס הממלכתי בבית העלמין הצבאי.

Exit mobile version