יום מידע וזכויות לסוכרת נעורים

המרכז לסוכרת נעורים במרכז הרפואי זיו מקיים יום מידע וזכויות בשיתוף המוסד לביטוח לאומי
בכירי המוסד לביטוח לאומי במחוז הצפון, יגיעו למרכז הרפואי זיו בצפת ליום עיון בנושא זכויות הילדים הסוכרתיים שיתקיים במרכז לסוכרת נעורים ביום ראשון ה-22 בפברואר. בין המשתתפים ביום העיון: תמר יעקב- מנהלת סניף טבריה ושלוחותיה, יהודית מנחם- מנהלת סניף ביטוח לאומי בצפת, פרופ' דני מירון רופא הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי במחוז צפון ומנהלי תחומים בכירים בביטוח הלאומי מחוז צפון.
היום המיוחד מיועד להורים לילדים עם סוכרת נעורים – המטופלים במרכז לסוכרת נעורים בזיו ולכלל ההורים לילדים סוכרתיים אשר אינם מטופלים במרכז, על מנת שאלו יוכלו למצות את זכויותיהם בקהילה בצורה המיטבית.
במהלך היום יערכו הרצאות במגוון תחומים הנוגעים לזכויות הילדים חולי הסוכרת ובני משפחתם מפי מומחי הביטוח הלאומי ביניהן: "על זכויות הילד הנכה- מגיע לך לדעת!", מפי אושרה יוחנן מרכזת תחום "ילד נכה" בסניף הביטוח הלאומי בטבריה, "לעבור בשלום את הוועדה הרפואית ולהישאר בחיים" מפי פרופ' דני מירון רופא הוועדה הרפואית במחוז צפון בביטוח הלאומי, "זכויות שיקום של בוגרים" מפי אורית שלינגר-עשת מנהלת תחום שיקום בביטוח הלאומי מחוז צפון, ועוד.
במקביל להרצאות, יוכלו ילדי המרפאה ליהנות מסדנאות מקצועיות ומשחקי יצירה לפי קבוצות גיל, בהנחיית הצוות המקצועי במרכז לסוכרת נעורים, ליצנים רפואיים ומתנדבים.
בחלקו האחרון של היום יתקיימו פגישות פנים מול פנים עם הנציגים הבכירים של המוסד לביטוח לאומי, בהן יציגו בפניהם הורי הילדים הסוכרתיים את הקשיים עימם מתמודדים הם וילדיהם בטיפול היומיומי במחלה, וישאלו שאלות בכלל הנושאים הרלוונטיים.
על ארגון היום, ניהול ותיאום, אמונות מזכירות המרכז לסוכרת נעורים – חני אסולין ורחל פררו
ד"ר אורנה דלי-גוטפריד, מנהלת המרכז לסוכרת נעורים במרכז הרפואי זיו אומרת, כי ישנם מקרים של משפחות לילדים סוכרתיים אשר אינן זוכות לקבל את כל המגיע להן מהמדינה, אך ורק מחוסר ידיעה של זכויותיהן או מהפחד של ההתמודדות מול הבירוקרטיה, שלעיתים יכולה להיות מאוד מסורבלת ומתסכלת.
"אני מזמינה את כל הסוכרתיים בגליל וברמת הגולן ובני משפחתם להגיע ליום העיון ולשמוע מפי מיטב המומחים של המוסד לביטוח לאומי מהן זכויותיהם וכיצד[sociallocker] ניתן למצות אותן מבלי לפחד מבירוקרטיה וועדות רפואיות. כולם מוזמנים לשמוע ולהשמיע וליהנות מיום חווייתי לכל המשפחה" אומרת ד"ר דלי-גוטפריד.
עו"ס אורלי רייך-ברי מהמרכז לסוכרת נעורים במרכז הרפואי זיו, שיזמה את יום העיון מציינת, כי יום חשוב זה מעודד דיאלוג ותקשורת עם נציגי הביטוח הלאומי, יוצר הנגשה לקהילה ושקיפות בזכויות לאוכלוסיית המטופלים הסוכרתיים. "ההתמודדות עם ילד סוכרתי אינה קלה למשפחה, לעיתים נלווית לכך גם התמודדות עם בירוקרטיה מסורבלת אשר מקשה על ההורים למצות את מירב הזכויות המגיעות להם ולילדיהם. אני מאמינה כי המפגש והדיאלוג בין המטופלים והוריהם לנציגי הביטוח הלאומי והמסרים שיועברו ביום העיון הינם חשובים ביותר על מנת שמצד אחד ידעו המשפחות מהן הזכויות המגיעות להן וכיצד ניתן למצות זכויות אלו, ומן הצד השני ישמעו אנשי הביטוח הלאומי את הקשיים אתן מתמודדות המשפחות ויוכלו לתת להן מענה טוב יותר. הפגישות האישיות פנים מול פנים עם אנשי הביטוח הלאומי יחזקו את הקשר האישי של ההורים עם המוסד [/sociallocker] ויאפשרו לאנשי הביטוח הלאומי היכרות מעמיקה יותר עם הלקות של הילד ומשמעותה בהתמודדות היומיומית, הן של הילד והן של ההורה. כך אלו יוכלו להבין טוב יותר מה המשמעות הפרקטית של להיות הורה לילד עם סוכרת נעורים ואילו משאבים רגשיים ופיזיים זה מצריך. כולם מרוויחים מיום כזה" ציינה עו"ס רייך-ברי.
יום מידע וזכויות לילד הסוכרתי, יום א' 22.2.2015, החל מהשעה 8:30 במרכז לסוכרת נעורים במרכז הרפואי זיו.
פתוח ללא תשלום למשפחות לילדים סוכרתיים, מבית החולים ומחוצה לו. כולם מוזמנים.

Exit mobile version