יוניליוור השיקה מפעל חדש בצפת

לאחר 20 שנה במהלכן לא נפתחו מפעלים בעיר צפת, יוניליוור ישראל משיקה מפעל בעיר

לאחר עשרים שנה במהלכן לא נפתחו מפעלים בעיר צפת, משיקה יוניליוור את מפעל "בייגל בייגל" בעיר. המפעל הוקם בסמיכות למפעל "ורד הגליל" של יוניליוור, הפועל בעיר מזה 26 שנים.

 

הקמת המפעל באתר צפת מרכזת את כל ייצור החטיפים של חברת יוניליוור (מתוקים ומלוחים) באתר אחד. זהו מפעלה החמישי של יוניליוור בישראל, המעסיקה כ-2500 עובדים במטה החברה ובאתרי ייצור בעכו, ערד, חיפה, קרית אתא וצפת.


השקת המפעל החדש הינה בעלת חשיבות רבה מבחינה תעסוקתית לעיר צפת. יוניליוור, שגייסה עד כה כ-65 עובדים חדשים, תגייס עד סוף השנה הנוכחית מעל 100 עובדים חדשים בתחום הייצור במפעל החדש, אשר יצטרפו לכ-170 העובדים במפעל ורד הגליל. חלקם הגדול של העובדים החדשים יוכשר מקצועית במקום על ידי יוניליוור. כחלק מסדר יום של אחריות חברתית ומעורבות בקהילה בתוכה פועלת החברה, למפעל החדש של יוניליוור מעורבות עמוקה בקהילה בעיר צפת. יוניליוור מקיימת שיתוף פעולה ארוך שנים עם עירית צפת לא רק כמעסיק השלישי בגודלו בעיר, אלא גם כגורם משפיע במישור החברתי-תרבותי. השקת המפעל החדש מייצרת עבור יוניליוור הזדמנות להעמיק את הקשר עם העיר ותושביה ברבדים ותחומים שונים. כך לדוגמא, תפעיל החברה פעילויות לרווחת התושבים בתחומי התזונה, הרווחה ונוער בסיכון.

כחלק מתפיסת הקיימות, הגיוון התעסוקתי הינו אחד מערכי הליבה של יוניליוור. החברה, אשר נותנת עדיפות בגיוס העובדים לתושבי צפת, עושה מאמצים רבים לשלב את המגזר החרדי במעגל התעסוקה כחלק מעיקרון זה. לצורך כך, קיימה החברה לפני כחודש וחצי יריד תעסוקה ייעודי למגזר החרדי בשיתוף עמותת חסדי לב ומפתח – מרכז פיתוח תעסוקה לחרדים. ביריד השתתפו עשרות מבקשי עבודה, חלקם כבר עובדים במפעל ואחרים עדיין בתהליך מיון.

אנג'לו טרוקייה, יו"ר ומנכ"ל יוניליוור ישראל: " אנו שמחים על ההזדמנות להיות חלק ממאמץ כולל לשיפור מצב התעסוקה בצפת וסביבתה. מלבד נושא התעסוקה, פועלת יוניליוור במישורים רבים בתחום החברתי והמעורבות הקהילתית. פעילות זו הינה חלק מתפיסת הקיימות של יוניליוור העולמית ויוניליוור ישראל. אנו מתחייבים שנמשיך לפעול ולפתח את נושא הקיימות בכל המישורים במסגרת פעילותנו העסקית בישראל".

סילבן שלום, המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל: "מפעל דגל כדוגמת בייגל בייגל מקבוצת יוניליוור, אשר מגיע לקבוע את מקומו בצפת, ייצר מקומות תעסוקה נוספים באזור ויהווה בסיס בכדי למשוך מפעלים נוספים. מהלך זה מהווה המשך להשקעה ולתנופה האדירה שמתרחשת בעיר, תנופה שהחלה עם יוזמתנו להקמת בית הספר והמרכז לרפואה בעיר צפת. בכדי לממש את חזוני ולהגיע ליעד של הבאת עוד 300 אלף מתיישבים בעשור הקרוב לגליל, אנו פועלים כל הזמן על מנת לייצור מקומות תעסוקה נוספים בגליל ובנגב. מתוך כך, אנו מקדמים את נושא הקמת מפעלים במנהלות התעשייה הפרוסות ברחבי הגליל, ועומלים על הבאת מפעלים לאזורי הפריפריה".

שלום שמחון, שר התעשייה והמסחר: "אנו רואים חשיבות רבה בהעברת פעילות מפעל בייגל בייגל לצפת, לנוכח המאמצים להרחיב את אפשרויות התעסוקה בפריפריה והגדלת מספר המועסקים בצפון. הבחירה בצפת משמעותית במיוחד בשל האפשרות הטמונה בה לשילוב  אוכלוסיה חרדית בעבודה. אין לי ספק כי המעבר של מעסיק כה משמעותי כמו בייגל בייגל לצפת יחזק את העיר, במיוחד בימים אלו, שהאבטלה מרימה ראש ומכה בעיקר בפריפריה".

אילן שוחט, ראש עירית צפת: "אני מברך את הנהלת יוניליוור על בחירתה בצפת כמקום אסטרטגי להמשך התפתחותה של החברה בישראל. מפעל בייגל בייגל מוסיף לעיר למעלה ממאה מקומות עבודה חדשים ותורם לחוסנה החברתי-כלכלי של צפת, בירת הגליל".

Exit mobile version