יצחק חכם מוכר הבייגלה הוותיק זכה להערכה

יצחק חכם מוכר הבייגלה הוותיק זכה להערכה בחנוכת מפעל "בייגל בייגל"

בגיל 87 עד 120 ממשיך יצחק חכם להגיע בשארית כוחותיו לעיר העתיקה של צפת למפעל הבייגלה הפרטי לייד הגן הקסום בו הוא מייצר כול יום בס"ה 100 בייגל עגולים ומיוחדים שנמכרים בעיר

ע"י פנסיונרים צדיקים שמבקשים להתפרנס בכבוד.

ראש עיריית צפת אילן שוחט יזם הענקת תשורה לבעל המיפעלון שממשיך בדבקות לייצר את הבייגל הצפתי. במהלך טקס חנוכת מיפעל  "בייל בייגל".

 "יש לנו כאן מיפעל ותיק מסורת של 160 שנה לא נשכח אותו ביום שבו צפת עולה עוד מדרגה וחונכת מיפעל ענק לייצור הביילה" אמר שוחט.

טעמו המיוחד של הבייגלה של צפת  מוכר לכל אחד בצפת ואף מחוצה לה, הבייגלה הצפתי נמכר ברחובות העיר בדרך כלל ליד קופת חולים או סניף הדואר המקומי.

מנהלי יוניליוור שחנכו את מפעל הבייגל שלהם בצפת, החליטו בהמלצת ראש העיר, אילן שוחט שחנוכת המפעל זה הזמן המתאים לפרגן לבייגלה הצפתי עתיק היומין.

יצחק חכם ניצול שואה מרומניה מי שעוסק במלאכת האפייה, למעלה מ-60 שנה, והאכיל את תושבי הגליל בטעמו המיוחד של הבייגל החם במלח או בסומסום, הועלה לבימת הכבוד וקיבל תשואות מהקהל הרב.

אילן שוחט, יו"ר יוניליוור נגלו טרוקייה, השרים סילבן שלום ושמחון העניקו לחכם כהוקרה על פועלו תמונה.

חכם ללא הכובע שהפך עם השנים לסמלו המסחרי התרגש והודה על המעמד.

בית הבייגל בו אופה חכם את הבייגל המסורתי בעבודת יד שוכן בגן הקסום בעיר העתיקה למעלה מ-170 שנה. ביתו יוספה כף ונכדו פרדי כף מנהל קידום נוער אמרו כי שוחט עשה לאבא שלהם את הנחת הגדול ביותר בכך שלא שכח אותו בטקס חנוכת המיפעל.

Exit mobile version