יש תכנון לרכבת לצפת וקריית שמונה

עתידה של צפת והגליל עשוי להיות מעולה בשנים הקרובות אם אכן חזונו של השר לפיתוח הנגב והגליל,סילבן שלום ודוברים נוספים בוועידת הגליל השישית שנערכה בעכו אכן תתגשם.

"כל פלגי השלטון הגיעו לוועדת הגליל השישית על מנת לסכם שנת פעילות ולהציב יעדים לשנה הבאה", אמר השר שלום בנאום פתיחת הוועידה.
"אנו צריכים לחשוב כיצד לוקחים את התכניות שתוצגנה בוועידה ומוציאים אותן לפועל. ההישג המשמעותי שהוכרז עליו הוא בית הספר לרפואה בצפת.בית הספר לא היה נפתח אם לא היה שילוב ידיים מהותי בינינו לראשי הרשויות. פורום ה- 15 יכול היה להגיע להמון מחלוקות ואי הבנות, אבל בזכות ראש מועצת גליל עליון,אהרון ולנסי, הצלחנו להוביל ביחד את ההקמה של בית הספר לרפואה",אמר,שלום.

"בשנה הזו אנו מתכננים להקים בצפת מכון מחקר בסמוך לפקולטה לרפואה על מנת למשוך רופאים נוספים ואנשי אקדמיה לאזור", אמר השר שלום וגרם לשביעות רצון,אצל ראש עיריית צפת,אילן שוחט.וסיפר על כמה ראשי ערים שרכשו דירות בצפת בטענה שהיום הם מאמנים בעתיד העיר

השר שלום לא הסתיר את חזונו להקמת אוניברסיטה בגליל."אנו עם הפנים לעתיד, עתה פנינו להקמת אוניברסיטה בגליל. אוניברסיטה היא דבר משנה מציאות. מה שעשתה האוניברסיטה בבאר שבע לנגב, תעשה אוניברסיטה בגליל לצפת. מדובר בהקמת אוניברסיטה רב קמפוסית. לצורך כך פנינו לפרופ' עליזה שנהר שתעמוד בראש צוות ההיגוי. תחשבו על זה, אלפי סטודנטים בגליל, אנשי סגל, מדובר בפרוייקט מחולל שינוי אמיתי"אמר השר שלום.
השר אף התייחס לאפשרות שהרכבת תגיע גם לגליל העליון."היום יש תכנון לרכבת לקריית שמונה ולצפת. גם הרכבת לעמק והרכבת לבית שאן בהתהוות. דברים אלו קורים ומתרחשים".

Exit mobile version