כשגד ליאור פגש את אריק איינשטיין

ההחלטה על שמירת המצוות התקבלה אצלו תוך יום אחד בלבד, וכבר בגיל 35 התמנה לראש ישיבה | קרע בתוך הקהילה בצפת הביא אותו לתובנות חדשות על בעלי תשובה בכלל ועל חסידות ברסלב בפרט | באלבומו האחרון 'אופק חדש' שר ליאור, בקול דומה להפליא לזה של אריק איינשטיין, על הגוונים שממלאים את הבריאה

"אתה חייב לדבר עם אריק איינשטיין", אמר חבר טוב לגד ליאור בסוף המילניום הקודם, לקראת צאת אלבום הבכורה שלו. "השירה שלך מזכירה את השירה שלו. תרצה שאשיג לך את הכתובת שלו ואולי תיסע אליו לתל אביב?". ליאור, תלמיד ישיבה מתמיד באותה תקופה, סירב לוותר על יום לימוד ואמר שאם הקב"ה היה רוצה שהם ייפגשו – הוא כבר היה מגלגל כך שאיינשטיין יגיע לצפת.

בדיוק כמו בסיפורים החסידיים הקלאסיים, כבר למחרת פגש הזמר המתחיל את איינשטיין ברחובות צפת. "ראיתי אותו כאן בסמטאות", אומר ליאור כשאנחנו עומדים מחוץ לביתו שבעיר העתיקה, ומצביע על הכביש המתארך. "אריק היה עם מוני מושונוב וצבי שיסל. שאלתי אותו מה הוא עושה פה, והוא אמר 'לא יודע, קמתי בבוקר ואמרתי: חבר'ה, היום אנחנו נוסעים לצפת'. אחר כך גם הייתי אצלו בבית ושוחחנו על אמונה, מוזיקה וכאלה. באלבום החדש היה לי רצון שהוא יבצע איתי את השיר 'אופק חדש'. רציתי שהמסר יעבור דרכו, אבל משמיים זה לא הסתדר בסופו של דבר".

לכתבה המלאה

 

Exit mobile version