לידה בחסות החוק ובמזל טוב

שוטר סיור מתחנת צפת יילד אישה שכרעה ללדת בדירתה בסיוע טלפוני של רעייתו אחות מחלקת יולדות במרכז הרפואי זיו

משמרת לילה רגילה של שוטרי הסיור מתחנת צפת, רס"ר מאור אביטל וסמ"ש רז אלוש, הסתיימה הבוקר (5.11) באופן לא שגרתי. בשעה רבע לחמש בבוקר, כאשר סיירו בסמוך למרכז הקליטה כנען בעיר הבחינו השוטרים בגבר, עולה חדש מאתיופיה, שניסה למשוך את תשומת ליבם בקריאות רמות ונפנוף ידיים.

האיש שאינו דובר עברית, נרגש מאוד, הצביע על בטנו ואמר בהתרגשות "אישה אישה". השוטרים הבינו מיד, כי הגבר זקוק לסיוע לאשתו. הם נכנסו לדירה ואכן מצאו את רעייתו ההרה של האיש כורעת ללדת, לאחר ירידת מים.

השוטר מאור אביטל התקשר מיד לרעייתו שושי, גם היא ממוצא אתיופי, העובדת כאחות במחלקת יולדות במרכז הרפואי זיו, אשר הדריכה אותו כיצד לסייע ליולדת ובמקביל הזמין חברו השוטר, רז אלוש אמבולנס של מד"א.  כאשר הגיע האמבולנס, כבר ילדה האישה בסיוע השוטר תוך שהוא עוקב בדריכות אחרי ההוראות מרעייתו ולאנשי מד"א נותר רק לחתוך את חבל הטבור, לוודא את בריאותם של האם ותינוקה ולהעבירם מיידית למחלקת היולדות במרכז הרפואי זיו, שם עברו האם ותינוקה בדיקות נוספות לוודא, כי הכל כשורה.

השוטר, רס"ר מאור אביטל אשר יילד את התינוק אמר, כי הוא שמח שהוא וחברו לסיור הצליחו לסייע לאישה שכרעה ללדת והודה לרעייתו אחות מחלקת יולדות שסייעה לו באמצעות הטלפון. "אני שמח שהלידה הלא שגרתית עברה בשלום ומאחל בריאות לאם ולתינוק. אני מודה לאשתי הנפלאה שושי, שלמרות שהערתי אותה מהשינה, נכנסה מיד לתפקיד האחות והדריכה אותי במקצועיות וסבלנות לאורך כל שלבי הלידה. זו בהחלט הייתה חוויה והתרגשות גדולה. אני מקווה שהתינוק יגדל ויהיה שוטר לתפארת" אמר רס"ר אביטל.

שושי אביטל, אחות מחלקת יולדות במרכז הרפואי זיו אשר הדריכה את בעלה השוטר מספרת, כי צלצול הטלפון מבעלה העיר אותה משנתה, אך היא התעשתה במהרה והנחתה אותו כיצד לסייע ליולדת. "אמרתי למאור שידאג להשכיב את היולדת במיטה ולדאוג לסביבה נקיה ככל שניתן, הנחתי אותו שיביא מים חמים ומגבות נקיות והסברתי לו מה עליו לעשות בכל שלב ושלב בלידה, ובעיקר שירגיע את היולדת ולמרות הרגע הלא פשוט, ינחה אותה במתינות וסבלנות. לידה היא תהליך טבעי ובמידה והכל תקין אצל האם והעובר אין צורך להיכנס לבהלה. אני שמחה שזה היה מאור שחווה חוויה כזו יוצאת דופן וגאה בו על האופן בו יילד את התינוק החמוד" אומרת אביטל.

מהמרכז הרפואי זיו נמסר, כי לאם ולתינוק שלום, התינוק בריא ויפה ונולד במשקל 3.245 ק"ג. הנהלת המרכז הרפואי זיו מאחלת ליולדת ולתינוק בריאות וחיים מעניינים ומרגשים לפחות כמו הלידה.

היולדת מנגיסטו זינקו ותינוקה עם השוטרים שיילדו אותה מאור אביטל (מימין) ורז אלוש והאחות שושי אביטל שסייעה להם בטלפון

Exit mobile version