לעבור את חג הפסח בלי לעלות מידה

לא צריך להרחיק עד מצרים כדי לחטוף עשר מכות. חג הפסח מגיע ואיתו גם ה"מכות" התזונתיות הניחתות בזו אחר זו. ואלו הן: 130 קלוריות למצה, 80 קלוריות לקניידלך יחיד, 150 קלוריות לגפילטע-פיש, 160 קלוריות לכוסית יין מתוק ו-120 ליין יבש (עכשיו תכפילו בארבע כוסות),

100 קלוריות לשתי כפות כבד קצוץ, 140 קלוריות לתפוח אדמה ממוצע, ולקינוח- 110 קלוריות לשתי כפות חרוסת, 130 קלוריות לעוגיית בוטנים יחידה, 90 לעוגיית קוקוס ו-220 למצה מטוגנת. את חישוב הקלוריות אתם תעשו.

כל זה שבועיים לפני פתיחתה של עונת הרחצה.

סעודת ליל הסדר המסורתית, הארוכה והכבדה היא יריית הפתיחה לשבוע של אירועים, טיולים ובעיקר – ארוחות. כמובן שירידה במשקל בשבוע הפסח היא משימה כמעט בלתי אפשרית, אך שמירה על משקל יציב נחשבת הישג יפה מאוד!

שירה נחושתן, דיאטנית קלינית במרכז הרפואי זיו בצפת, ממליצה עלמספר טיפים שיעזרו לעבור את חג הפסח בשלום, כך שגם אם לא תרדו במשקל לפחות לא תעלו:

  1. בימי החג בהם הארוחה הגדולה היא בערב, יש לאכול ארוחת צהריים קלה.
  2. גם אם בארוחה אחת יותר קשה לשמור על המסגרת, חשוב לא להיגרר לאכילה בלתי מבוקרת בארוחות נוספות. יש לזכור, כי מארוחה אחת חריגה לא עולים במשקל, מארוחה אחת ועוד אחת ועוד אחת… עולים גם עולים!
  3. הקפידו על שתייה של 10 כוסות מים, משקה דיאטטי או תה צמחים לא ממותק מידי יום.
  4. ערכו את תפריט סעודת החג כך שיתאים לכלל בני המשפחה ולאלו המקפידים על דיאטה. כללו בו ירקות מסוגים שונים במגוון צורות בישול, דגים ובשר.
  5. ערב ליל הסדר לא אמור להיות יום צום. מומלץ להקפיד לאכול את כל הארוחות כולל ארוחות ביניים, זה מונע התנפלות מאוחרת יותר. הקפידו לאכול ארוחה קטנה לפני תחילת הסדר בכדי לא להגיע מאוד רעבים לארוחת החג.
  6. מצות- מצה פחות משביעה מלחם ולכן אנו אוכלים ממנה יותר בהשוואה ללחם. הקפידו שיהיו בבית גם מצות קלות הדלות יותר בקלוריות, בנוסף הרבו בשתיים מים ובאכילת ירקות על מנת ליצור תחושת שובע. מצה רגילה = 4 פרוסות לחם קל =  2 פרוסות לחם רגיל.
    מצה קלה = 2 פרוסות לחם קל = פרוסת לחם רגיל.
  7. ביצים- מאכלי פסח רבים מכילים כמויות גדולות של ביצים. זכרו לקחת בחשבון את הביצים שבתוך מאכלי החג והקפידו על כמות החביתות, ביצים קשות וכו'. כל ביצה מכילה כ- 100 קלוריות.
  8. קניידלך – כדור אחד שווה לכ-100 קלוריות (יותר מפרוסת לחם!). לא חייבים לוותר על אכילת הקניידלך אך מומלץ לצמצם את הכמות.
  9. שמן- מאכלי חג רבים הם מאכלים מטוגנים. השתדלו להמעיט באכילת מזונות מטוגנים ולהעדיף מזונות אפויים ומבושלים. במידה ומטגנים מומלץ להשתמש בתרסיס שמן.
  10. עוגיות הפסח– עשירות מאוד בשומן. הבוטנים והקוקוס הם שומנים ולכן עשירים בקלוריות. מומלץ להחליף את העוגיות בפירות טריים.
  11. שאריות מארוחות החג אל תשמרו בבית. חלקו אותן לאורחים שייקחו איתם הביתה.
  12. פסח הינו חג אביבי עם חופש ארוך. נסו למצוא זמן לפעילות גופנית סדירה לפחות שלוש פעמים בשבוע של חג הפסח שתסייע להיפטר מהקלוריות העודפות.

 

מאכלי הפסח אמנם טעימים אבל משמינים וכדי לא לסיים את החג עם מטען עודף, מומלץ לרכוש מצות דיאטטיות או מקמח מלא, להסתפק בקניידלך אחד, לשתות מים לצד היין ולא לוותר על פעילות גופנית. שיהיה חג שמח, כשר, טעים ובריא.

Exit mobile version