לקראת יום העצמאות: תרסיסי קצף ושלג מסוכנים לעיניים

יום העצמאות נחגג באירועים המתקיימים בכל רחבי הארץ, המלווים בזיקוקים, מנגלים והמולה ועלולים לגרום לסכנות ופגיעות. בכל יום עצמאות ממהרים ילדים ובני נוער לרכוש תרסיסי קצף ושלג לחגיגות ומידי שנה נפגעים עשרות ילדים.

ד"ר עאמר חוסיין, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון) במרכז הרפואי זיו אומר, כי מדי שנה מגיעים ילדים רבים לחדר המיון שנפגעו במהלך החג משימוש בתרסיסי קצף ושלג, זיקוקי דינור, מנגלים ושיפודי עץ.

ד"ר עאמר מדגיש, כי יש להישמר ממנגלים חמים ומזיקוקים אשר יכולים לגרום לכוויות, "יש להתרחק ממקום פיצוץ של זיקוקים על מנת להימנע מפגיעות. לממנגלים, חשוב לשים לב שהמנגל יציב על מנת שלא יתהפך בזמן השימוש, אין לאפשר לילדים "לטפל" במנגל עצמו או לחלוץ נעליים ליד המנגל מכיוון שילדים עלולים לדרוך על גחלים או להיפצע מחפצים וחרקים מסוכנים. בנוסף, אין להשליך על הרצפה שיפודי עץ משומשים, שאריות הבשר שעליהם בתוספת לכלוכים מהאוויר יוצרים חיידקים מזהמים ובמידה ובטעות דורכים על שיפוד כזה יכול להיווצר זיהום המחייב טיפול אנטיביוטי ואף זריקת טטנוס" אומר ד"ר עאמר.
עוד מוסיף ד"ר עאמר, כי חשוב מאוד להצטייד במהלך טיולי החג והמנגלים בכמויות גדולות של שתייה, במיוחד בימים חמים בהם מאבדים נוזלים ומלחים בזיעה ואפשר להגיע להתייבשות.
ד"ר יוסף פיקל, מנהל מחלקת עיניים במרכז הרפואי זיו מסביר וממליץ כיצד לשמור על עיני הילדים ביום העצמאות: תרסיס קצף הינו תערובת דביקה של סבון וחומרים כימים רעילים ובמגע עם העיניים הם יוצרים תחושת צריבה קשה ומהווים סכנה לעיניים ופגיעתם מצריכה לעיתים קרובות אשפוז של מספר ימים. ד"ר פיקל מסביר, כי החומר הכימי שבספריי יכול לגרום לנזק בלתי הפיך, כוויה ברמה כזו או אחרת של קרנית ולחמיות העין, הדבר גם גורם לכאב עז, מקשה על עצימת העין ועלול לנטרל את העין ליממה ואף יותר. "לפני השימוש בתרסיס קצף יש לבדוק שהוא אכן מאושר על ידי מכון התקנים, לקרוא את ההנחיות שעל הבקבוק המדגישות שלא להתיז לכיוון העיניים ולהימנע משימוש במקומות הומים וצפופים" אומר ד"ר פיקל. בנוסף מדגיש ד"ר פיקל, כי חייבת להיות השגחה צמודה על הילדים הקטנים כשמגיעים למקום הבילוי ומציין, כי במידה וישנה פגיעה מתרסיס קצף המצריכה טיפול רופא, עדיף להביא עם הנפגע גם את בקבוק התרסיס לחדר מיון, על מנת שהצוות הרפואי יוכל להעניק טיפול מיטבי בהתאם לסוג החומרים הנמצאים בתרכובת התרסיס.
בנוסף, ממליץ ד"ר פיקל להתרחק מזיקוקים ומעשן הזיקוקים שעלולים לפגוע בעיניים, לחדור ולגרום לצריבה ולדמע של שעות רבות, במיוחד לבעלי עדשות מגע.
במרכז רפואי זיו מאחלים חג עצמאות שמח ובטוח לכולם!

Exit mobile version