מועצת העיר צפת אינה מאשרת צילום ושידור של ישיבות המועצה

חוסר השקיפות בעיריית צפת שובר שיאים חדשים: איסור צילום ישיבות מועצת העיר ופרסומם או שידורם

ראש העיר ניצל את שהותו של חבר המועצה מר יוחאי עזרא במשלחת בחו"ל להעברת ההחלטה.

להלן הקלטת הדיון בישיבת מועצת העיר צפת בנושא:

 

בישיבת המועצה האחרונה שפורסמה באתר עיריית צפת בתאריך 17/11/2022 נערכה הצבעה על "דיון בעניין שידור ישיר ומקוון של ישיבות מועצת העיר בעמוד הפייסבוק העירוני".

חלק מחברי המועצה תמכו בהצעת צילום ושידור ישיר בדף הפייסבוק של העירייה את הישיבות
ואילו חלק אחר תמך בהצעה לצלם את הישיבות אך לא לפרסמם לציבור.

קרא גם: צפת בין המקומות האחרונים במדד השקיפות של ישראל

להלן ציטוט מפרוטוקול הישיבה:

ראש העיר: אני מבקש להביא בפניכם את חוות הדעת שקבלנו ואת ההצעה שעולה להצבעה מציעים: שידור ישיר ומקוון של ישיבות מועצת העיר בעמוד הפייסבוק העירוני ואיסור הקלטות פרטיות של ישיבות מועצת העיר. סעיף 18 לתקנון בדבר ישיבות המועצה, זימונן והנוהל בהן, הקבוע בתוספת השנייה לפקודת העיריות [נוסח חדש], מטיל חובה על המועצה לנהל את ישיבות המועצה באופן פומבי, הפתוח וחשוף לציבור: פומביות הדיון וסייגיו- א. ישיבות המועצה יהיו פומביות, למעט ישיבה שראש העיר הורה על קיומה, כולה או מקצתה, בדלתיים סגורות לאחר שראה כי טעמים שבביטחון המדינה, או טעמים שבצנעת הפרט מחייבים לעשות כן, בהתאם לחוות דעת של היועץ המשפטי לעירייה, שתונח לפני חברי המועצה. ב. לעניין סעיף זה, יראו ישיבת מועצה פומבית, גם אם הוקרנה על מסך לפני קהל שמחוץ לאולם הישיבות שמתקיימת בו הישיבה .
על רקע ההוראה הנ"ל מבקשת המועצה לקבוע, כי לצד מנגנון ההקלטה המסודר של ישיבות המועצה ועל מנת להבטיח את קיום עקרון הפומביות ואת שקיפותם המלאה של דיוני המועצה, ישיבות המועצה יצולמו ויועברו בשידור ישיר באופן מסודר וממוסד באינטרנט ב עמוד הפייסבוק העירוני באחריות מנמ"ר הרשות.
לצד זאת, על מנת להבטיח את מהלכן התקין של ישיבות המועצה, לא יבוצע צילום והקלטה פרטית של ישיבות המועצה ע"י אף גורם אחר, לרבות חברי מועצה.
זאת ההצעה שאנו מציעים: העירייה תצלם ותפרסם בשידור ישיר את הדיון בעמוד הפייסבוק של העירייה ויהיה אסור לגורמים אחרים לצלם .
דוד כהן: עצם הצילום מפריע והוא פוגע בהתדיינות טבעית. אני מבקש להציע הצעת פשרה: העירייה תצלם אך לא תשדר ויהיה אסור לגורמים אחרים לצלם ו כמובן דלתות האולם תהיינה פתוחות .
ראש העיר: לדעתי יש לתת צילום משוב.
בפנינו שתי הצעות:
הראשונה- צילום בשידור חי ואיסור צילום על גורמים אחרים.
השנייה של חבר המועצה דוד כהן- צילום מבלי לשדר ואיסור צילום ע"י גורמים אחרים. נא להצביע .
הצבעה :
בעד ההצעה הראשונה- שוקי אוחנה, ויקי אלקבץ, ישי כהן, ארקדי בארסט .
בעד ההצעה השנייה- דוד כהן, שלמה חדד, ישראל סבדרלוב, אסתר אדרי, יותם קארו, שניאור ליפסקר .
החלטה: המועצה אינה מאשרת צילום ולא לשדר ואיסור צילום ע"י גורמים אחרים, חיצוניים וחברי מועצה .

בנושא תקציב העירייה:

גזבר העירייה: יש לנו דיונים רבים מול משרד הפנים בעניין המצב התקציבי של העירייה. העירייה ניזוקה בסכום של כ- 21 מיליון ₪ בשנה בגין ביטול עיר עולים, סגירת אתר תאנים והנחות ארנונה. אנו יוצאים לתוכנית של יציאה מהבראה להמראה. אבני היסוד של התכנית: מענק של 24 מיליון ₪ על הבניה הרבה שעתה יש בצפת בבניית השכונות החדשות. כמו כן סגירת גרעון התקציב י- 50% מהגירעון ע"י מענק ו- 50% מהגירעון ע"י הלוואות, שגם כך חלקם הגדול שקבלנו עבור פיתוח, נסב לשוטף. מה שעלינו זה להתייעל ולמנוע בזבוז מיותר .

Exit mobile version