מטיילים שהותקפו על ידי זאבה טופלו במרכז הרפואי זיו צפת

טיול נעים של שבת בצהריים הפך לסיוט עבור מטיילים באזור הנחלים חזורי ונמרוד, ברמת הגולן, לאחר שהותקפו על ידי זאבה, כנראה חולה בכלבת. תקיפות הזאבה אירעו במספר הזדמנויות, כנגד מספר קבוצות מטיילים, אשר פינו עצמם לחדר המיון במרכז הרפואי זיו, שם טופלו וחוסנו כנגד כלבת. סך הכל טופלו במרכז הרפואי זיו שישה אנשים שננשכו ונשרטו על ידי הזאבה, אחד מהם ילד בן תשע וגבר נוסף שבא במגע עם הזאבה חוסן אף הוא כנגד כלבת. דיווח על המקרה הועבר למשרד הבריאות.
מג'יד אבו ג'נב, אח אחראי משמרת בחדר המיון במרכז הרפואי זיו, מהצוות הרפואי שטיפל בחמשת הפצועים הראשונים אומר: "קלטנו חמישה מטיילים שסיפרו שהגיעו מאזור נחל חזורי בגולן, לאחר שהותקפו על ידי זאבה. ביניהם היו אב ובנו בן התשע מעיר בצפון, בני זוג מקיבוץ בצפון ומטייל נוסף. הם סיפרו כי במהלך הטיול הבחינו בזאבה, שלפתע זינקה לעברם ותקפה אותם. הם נאבקו עם הזאבה והשליכו עליה אבנים עד שהבריחו אותה".
"מדברי המטופלים אנו מבינים, כי האב ובנו טיילו באזור בקבוצה אחת והפצועים האחרים בקבוצה נוספת. האב סבל מחתכים ושריטות בכף ידו ובנו מחתך בזרוע. מן הקבוצה השניה הגיע גבר שסבל משריטות בגפיים ושבר בקרסול, שנגרם כנראה בעת המאבק עם הזאבה, ואישה שהגיעה עם שריטה בשוק וסימני נשיכה. הפצועים הבוגרים טופלו בחדר המיון והילד במחלקת מיון ילדים, לכולם בוצעה שטיפה יסודית של הפצעים, חיטוי וחבישה וכן חוסנו נגד כלבת. גם בעלה של האישה הפצועה, שטיפל בה ובא במגע עם הזאבה ועם הפצע הפתוח, קיבל חיסון נגד כלבת" אומר אבו ג'נב.
שלוש שעות מאוחר יותר הגיעו לחדר המיון שני צעירים נוספים שהותקפו על ידי הזאבה, הפעם באזור נחל נמרוד. שני הצעירים טופלו בחדר המיון במצב קל, עם נשיכות ברגליהם וחוסנו גם הם נגד כלבת.

נשיכה בירכו של אחד המטופלים שהותקפו על ידי זאבה. צילום אמיר מנקס
נשיכה בירכו של אחד המטופלים שהותקפו על ידי זאבה. צילום אמיר מנקס

רופאי המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו מדגישים, כי בכל מקרה של נשיכה או שריטה על ידי בעל חיים לא מוכר, יש לשטוף את הפצע באופן מיידי במים זורמים וסבון, לחטא בחומר חיטוי ולהגיע ללשכת הבריאות האזורית או לחדר המיון הקרוב, לקבלת טיפול וחיסון נגד מחלת הכלבת. עוד מדגישים הרופאים, כי על כל מי שבא במגע עם החיה, גם אם לא נפצע, לדווח על כך על מנת לשקול טיפול מונע נגד המחלה.
מחלת הכלבת (Rabies) הינה מחלה נגיפית קטלנית וחשוכת מרפא התוקפת את מערכת העצבים ופוגעת בכל משפחת היונקים, ובכללם בני אדם. המחלה מדבקת ביותר ומועברת ברוק, בעיקר על ידי נשיכה.
בכל שנה מתים ברחבי העולם בין 40,000 ל-70,000 איש מכלבת. כ-6 מיליון איש ברחבי העולם מקבלים בכל שנה חיסון לאחר חשש להדבקה. בישראל מטופלים מדי שנה מאות אנשים אשר ננשכו או נחשפו למגע עם בעלי חיים נגועים או חשודים כנגועים במחלת הכלבת.

Exit mobile version