מטרד קשה והעירייה שותקת

בדירת מגורים בתוך בניין ברחוב צה"ל 5 שבצפת הותקנו מתקנים לפתיחת גן בנים המכיל 25 ילדים, ואמור לפעול משעות הבוקר ועד שעות הערב ברציפות.
למרות שדיירי הבניין הביעו את התנגדותם המוחלטת בפני ראש העיר מר שוקי אוחנה, לכך שיפתח גן ילדים גדול יחסית בתך הבניין בו הם מתגוררים, עד כה לא ניסתה העירייה לאכוף את הדין ולמנוע מטרד קשה מהדיירים.
יש לציין, כי בבניין זה מתגוררת בין השאר אישה קשישה בת 100, שהיא עיוורת וחולה, וזאת לאחר שאיבדה את בעלה לפני מספר חודשים כתוצאה מנגיף הקורונה.
מערכת צפת.נט פנתה אל דר' ניסן שריפי – עורך דין מומחה לתכנון ובנייה שאמר כי יתכן מאוד שמדובר בעבירה של שימוש חורג באזור מגורים. הדיירים יכולים לפעול עצמאית, לפנות אל בית המשפט ולבקש צוו מניעה עוד בטרם פתיחת הגן. כמו כן קיימת להם אפשרות נוספת לפנות אל הוועדה המחוזית על מנת שבתוקף סמכותה תאכוף את דיניי התכנון והבנייה במקום הוועדה המקומית צפת.
מדוברות עיריית צפת נמסר:
במהלך השנים האחרונות לא נבנו גנים חדשים בעיר,  דבר שיצר עומס ומחסור במבני חינוך. בימים אלו עיריית צפת מבצעת מהפכת בינוי במוסדות החינוך ובונה 60 כיתות, 36 גנים ו40 מעונות דבר שיפתור את המצוקה וייתן מענה לילדי העיר. מדובר במענה זמני עד להשלמת בניית גנים חדשים במספר מוקדים הנמצאים בשלבי גמר, כמו כן במקביל הגישה עיריית צפת בקשה לאישור העברת הגן הזמני למיקום אחר וממתינה לתשובה בנושא בימים הקרובים.
פנינו שוב למומחה ד"ר שריפי, וביקשנו את עמדתו לגבי תגובת העיריה, וזו תגובתו:
אין דבר כזה בחוק בשם "מענה זמני" המהווה אפשרות לעבור על החוק. למעשה, עיריית צפת מודה כי היא נוקטת בעבירה על דיני התיכנון והבניה. מעתה כל מי שהעירייה תגיש כנגדו כתב אישום או צו הריסה מינהלי או כל צו מינהלי אחר, יוכל לטעון שעירייה עבריינית איננה מוסמכת ואיננה יכולה להגיש כתב אישום או להשית קנס מינהלי.

Exit mobile version