מי ברח? שוקי אוחנה

ראש עירית צפת נטש באמצע ישיבה חשובה אודות תוכנית מתאר לצפת לדורות הבאים

(בטווח של כ- 40 שנה מהיום) נעדרו… נציגי העיר צפת. הישיבה התקיימה ביום שלישי – 08/12/2020.

ידוע כי, בוועדת ההיגוי של תוכנית המתאר יושבים יועצים, מתכננים ונציגי משרד התיירות, הכלכלה, תחבורה, תשתיות, תכנון ערים, מקרקעי ישראל, רשות הניקוז, רשות הטבע והגנים, משרד השיכון וכל מי שיש לו יד ורגל בתכנון המדובר, וכמובן- הצוות המקצועי שהכין את תוכנית המתאר בראשותו של האדריכל ערן מבל, סך הכל כ-40 איש נכחו בישיבה.

יצוין, כי בתחילת הישיבה נכחו מטעם עיריית צפת ראש העיר מר שוקי אוחנה וורד פרגון מאגף ההנדסה, אולם לא נכח כל מהנדס או אדריכל מטעם העיריה.

למרבה הפליאה לאחר שנערך דיון בו הוצגו כל החלופות לתכנית המתאר, פנה יושב ראש הוועדה מר אורי אילן אל נציגי העיר צפת, ראש העיר שוקי אוחנה ונציגתו לקבלת עמדתה של העיר צפת, והופתע לשמוע כי ראש העיר כבר לא נוכח ולא ידוע מתי נטש את הישיבה.

בשלב זה הביע יושב ראש הוועדה המחוזית מר אורי אילן את אכזבתו מעירית צפת ומהעומד בראשה עקב הזלזול שהפגין בישיבה כל כך גורלית להמשך קיומה של העיר צפת ופיתוחה.

אילן ציין: "סגירת לוח הזמנים העמוס מאוד שלי וכן של כל שאר בעלי העניין בכדי להקדיש את הזמן הדרוש לקביעת עתידה וגורלה של העיר צפת, בוצעו עם מאמצים רבים, אך ראש העיר צפת לא מצא זמן לישיבה כה גורלית, נזפתי בהם קשות" עוד ציין אילן כי באופן חריג  "אם העירייה רוצה שנקבל את ההחלטות בעצמנו ונקבע אנו את עתידה של העיר אנחנו נעשה כך! אחריותנו היא להעניק ל35000 תושבי העיר צפת, תשתית תכנונית לעתיד שלהם וגם למען עוד 35000 שיבואו להתגורר בעיר בעשרות השנים הבאות".

ori-ilan
מר אורי אילן יו"ר הועדה המחוזית צילום: פרופיל פייסבוק

אילן מסר לכתב "צפת.נט" כי: "אם אין עם מי לעבוד אז ניערך אחרת ונעבוד לבד, אנחנו נקדם את התוכנית הזו לבדנו בלי העירייה עם כל הצער שבדבר, אנו לא נוהגים לעשות את זה וזה נורא בעיניי אני אוהב לעבוד עם ראשי ערים, אך אם לא תהיה ברירה זה מה שנעשה, באין איש היה איש.
הופתעתי ונדהמתי שהבנתי ששוקי לא נוכח, כרגע אני שוקל את צעדי, ואמרתי בישיבה את הדברים בצורה יותר חמורה".

בסוף הדברים לכתבנו ציין אילן בין השאר כי לא ידוע לו ולא ידעו אותו לגבי סורין שפר ממ. מהנדס העיר שנכנס לתפקיד.

ישנו נתק ושבר גדול בין המחוז/מנהל התכנון לבין עיריית צפת, אין מהנדס, אין קבלת קהל ומחלקת ההנדסה קורסת.

אכן דברים קשים ביותר כנגד העיריה הגדולה ביותר בגליל העליון.

דר' ניסן שריפי היועץ המשפטי של אתר צפת.נט, מסר לנו כי מעולם לא נתקל בביקורת כה קשה של ועדה מחוזית כנגד ראש עיר מכהן, וכי הדבר מעיד על כשל ניהולי חמור ביותר. צפת הולכת ומדרדרת תכנונית ומעשית, ולבסוף "יישארו כאן רק כיכרות ורמזורים", ציין דר' שריפי בחריפות.

פנינו לדובר עירית צפת ולראש העיר לקבלת תגובה, אך תגובה לא התקבלה.

Exit mobile version