מכרז חדש למהנדס העיר צפת

עירית צפת הוציאה השבוע מכרז חדש לתפקיד מהנדס העיר, וזאת לאחר פרישתה של מהנדסת העיר הנוכחית, כארבעה חודשים בלבד לאחר כניסתה לתפקיד.

ד"ר ניסן שריפי, פרשננו המשפטי ומומחה ידוע לדיני התיכנון והבניה, מסר לנו בענין המכרז, כי
"מדובר בתפקיד מסובך בעירית צפת, אף ביחס לערים גדולות בארץ, שכן על המהנדס להיות אחראי על מבנים מסוכנים, כמותם יש רבים בצפת , שכן המדובר הוא בעיר שהיא בחלקה עתיקה עם מבנים לשימור, המהווים מבנים מסוכנים בשל סכנת קריסה".

בית הספר האלשייך

ד"ר שריפי הוסיף עוד וציין את הטיפול הכושל של עירית צפת במבנה בית הספר האלשייך, אשר הוביל אשתקד לקריסת קיר עורפי ולנזקים רבים לרכוש, כאשר רק בנס נמנעו פגיעות בנפש.

יש לקוות, כי מנכ"ל העיריה, רוני בן אבו אשר נטל לידיו את המושכות בענין קריטי זה, ישכיל לטפל בכל המבנים המסוכנים בצפת בכלל ובעיר העתיקה בפרט.

בית קירשנבאום, לדוגמא, עלול עם קריסתו לגרום ,חלילה, לפגיעות קשות מאוד לא רק במבנים הסמוכים, אלא אף בחיי הדיירים השכנים ועוברי האורח".

בית קירשנבאום

לשאלתנו בדבר המצופה ממהנדס עירית צפת, ענה ד"ר שריפי, כי "המודל לחיקוי צריך להיות המהנדס המיתולוגי של העיר , יחזקאל רובין, אשר כיהן בתפקידו עשרות שנים, ובזכותו צפת נבנתה לתפארת ושוקמה לאחר רעידות האדמה שחוותה וקריסת מבנים רבים בה. יחזקאל ידע היטב לטפל בעיקר ולא בטפל, חסך הליכים בירוקרטיים מתישים ומייגעים וקיצר הליכים תוך נטילת אחריות רבה על כתפיו.

גם ממשיך דרכו, המהנדס איתן נעמן, יליד העיר צפת ומצטיין בלימודי ההנדסה בטכניון, פעל באופן מקצועי וראוי, וחבל כי פרש לטובת משרדו הפרטי, בעוד שיכול היה לתרום עוד רבות לעיר הולדתו".

מערכת צפתנט תמשיך לעקוב אחר ענין מינויו של מהנדס עיר חדש לצפת, ותעדכן את התושבים.

Exit mobile version