מכשיר הממוגרף המתקדם בעולם נרכש למרכז הרפואי זיו

מכשיר ממוגרף חדש –  Selenia Dimensions 3D – של חברת Hologic, המתקדם בעולם, נרכש על ידי המרכז הרפואי זיו בעלות של כ-1,500,000 שקלים. זה הוא המכשיר הראשון מהדור החדש של הממוגרפים הנכנס לפעולה בבית חולים בצפון.
המכשיר החדש הוא דגם מתקדם ומשוכלל של הממוגרף הדיגיטלי הישן. בעוד שמכשירים מהדור הקודם השתמשו לרוב בשני צילומים של השד מזוויות שונות לצורך בחינת הממצאים,המכשיר החדש סורק את השד בחצי סיבוב ומצלם אותו פעמים רבות ובזוויות שונות. הנתונים הנאספים במחשב מאפשרים לרופא לבודד מקטע מסוים מתוך רקמת השד ולבחון ממצאים חריגים בו, תוך הצלבת הצילומים מזוויות רבות.
 

לממוגרף החדש כמה יתרונות בולטים:

    משפר מאד את יכולת הגילוי. מחקרים ראשוניים מצביעים על שיפור יכולת הגילוי בעד 20%!
    מאפשר זיהוי מדויק של נגעים.
    ידידותי יותר למטופלות ומונע טרחה על ידי הקטנת הצורך בביופסיות ובבדיקות חוזרות. על פי דיווחי נשים, הבדיקה החדשה גם פחות כואבת ומפחיתה את הלחץ על השד.
    מונע בזבוז כספי וקרינה מיותרת בבדיקות חוזרות.

 
ד"ר אריאל פרובר, רופא בכיר במכון לרדיולוגיה אבחנתית (רנטגן) אומר, כי בדיקת ממוגרפיה היא הכלי החשוב ביותר לגילוי סרטן השד, וממליץ לנשים מעל גיל 50 על בדיקת ממוגרפיה פעם בשנתיים: "נשים מעל גיל 50 זכאיות לבדיקת ממוגרפיה חינם פעם בשנתיים מטעם מדינת ישראל, אך רק 60% מהמוזמנות לבדיקה אכן באות לבצע אותה. אבחון מוקדם יוצר הבדל משמעותי בתהליך ריפוי המחלה, ומציל חיים", אומר ד"ר פרובר.
 
מר מאיר חמוז, המנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז הרפואי זיו אומר, כי מרגע שהתקבלו האישורים לרכישת המכשיר החדש זירזו הנהלת המרכז הרפואי והיבואנית, חברת מדטכניקה, את הגעתו, כדי לאפשר לנשות הצפון להיבדק בהקדם במכשיר המשוכלל.
 
ראוי לציין כי סרטן השד היא המחלה הממארת השכיחה ביותר בישראל ובעולם המערבי בכלל. אחת מכל שמונה נשים בישראל עלולה לחלות בה. בישראל מאובחנות מי שנה יותר מ-4,000 נשים, וככל שהמחלה מאובחנת בשלב מוקדם יותר, כך עולים סיכויי הריפוי לכ- 90%.
על פי רישומי הסרטן הלאומי והמרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות, שכיחות סרטן השד באזור הגליל היא מהגבוהות בישראל. בנפת צפת והגליל העליון לוקות כמאה נשים חדשות בסרטן השד מדי שנה, והן מצטרפות לקבוצה של כ-700 נשים החולות במחלה ונמצאות במעקב במכון האונקולוגי במרכז הרפואי זיו צפת.
 
המרכז הרפואי זיו מפעיל מרפאת שד לייעוץ ולבדיקות שד שגרתיות, בימי א', בשעות 9:00 – 12:00.

Exit mobile version