ממחזרים בצפת גם בגדים

מודעות הציבור בצפת לחובה המוטלת היום למחזר, הולכת וגוברת. אולם עדיין ציבור גדול משליך בקבוקי פלסטיק, קרטונים, נייר בפחי האשפה, במקום במתקני המיחזור וגורם לזיהום סביבתי חמור ולמחיר כלכלי כבד למשלם המיסים .

המשרד להגנת הסביבה, העירייה ועמותת הלב"ב בצפת ממשיכים להרחיב את פרויקט המיחזור.  השבוע הוחל בהצבת מתקני מיחזור לבגדים. בשלב ראשון יוצבו עשרים ואחד מתקנים בעלות של 150 אלף שקל, כך שכול מי שרוצה לחדש, או להחליף מלתחה שלא יזרוק ביגוד לפח, אלא מתבקש להעביר את הביגוד הישן, שלא ניתן יותר לשימוש, למתקני המיחזור החדשים.

"כבר היום  אין מקום בארץ להטמין אשפה. כולם צריכים להבין שאם חפצי חיים אנחנו, מוטלת עלינו חובה לשמור על העולם לדורות הבאים. אנו חייבים למחזר כול דבר שניתן", אומר גילי  גולדשטיין, סמנכ"ל העירייה האחראי, בין היתר, גם על פרויקט המיחזור, איכות הסביבה ו"תג ירוק". לדבריו, עלויות הטמנת האשפה היום הן גבוהות  ולעומת זאת, כתוצאה מהמיחזור, עיריית צפת  מצמצמת את כמויות ההטמנה ובכך את עלויותיה וגם מקבלת תמריצים מהמדינה. "משמעות הדבר, שאזרח שזורק  היום אשפה לפח, בלי להפריד בקבוקים, בגדים, או קרטונים, גורם נזק סביבתי ובו זמנית, גורם גם נזק כלכלי לעיר." מוסיף  גולדשטיין.

"עם זאת", הוא מציין, "יש שיפור בהיקף המיחזור. מכלי  מיחזור הנייר והקרטונים, מלאים יחסית; אולם,  עדיין אין היענות מלאה לבקשה לשַׁטֵח את הקרטונים, דבר החוסם את המתקנים כעבור זמן קצר".

יצוין כי עלות הטמנת אשפה באתר תאנים הייתה בשנת 2007 400 אלף ₪ ואילו היום העלות היא 2.300.000 ₪ בשנה.

Exit mobile version