מנכ"ל אסם נבחר ליו"ר חבר הנאמנים במכללה האקדמית צפת

בצילום מימין לשמאל: שמואל הר נוי, אילן שוחט, עו"ד אריה הרמלין, איציק צאיג ופרופ' ברוך נבו. צילום: יוני לובלינר

בימים אלה הוקם חבר הנאמנים של המכללה האקדמית צפת. ליו"ר חבר הנאמנים נבחר איציק צאיג, מנכ"ל אסם וחברים בו נציגי ציבור, אנשי אקדמיה, רופאים, עורכי דין מהגליל ורחבי הארץ. חבר הנאמנים הוקם במטרה לקדם את המכללה בציבור, ולטפח קשרים עם מוסדות וקהלים שונים בארץ ובעולם.
כנס היסוד של חבר הנאמנים התקיים 'בבית וואהל' שהוקם לאחרונה במכללה ובו ספרייה אקדמית מהמתקדמות מסוגה בעולם ואודיטוריום חדשני הצופה אל הרי הגליל. האירוע נפתח בישיבה חגיגית, בהשתתפות מליאת חבר הנאמנים, הסגל האקדמי והמנהלתי. ד"ר יצחק שטרן, יו"ר האסיפה הכללית היוצא הודיע על מיזוגה של האסיפה הכללית לחבר הנאמנים והכריז על סיום תפקידו רב השנים. לאחר מכן הציע לבחירה את איציק צאיג, שנבחר פה אחד ליו"ר חבר הנאמנים.
צאיג, מנכ"ל אסם, יליד צפת היה נרגש מאוד וספר לנוכחים על ילדותו בצפת ועל אהבתו לעיר. "עבורי זהו יום של סגירת מעגל מאוד משמעותית. גדלתי וחונכתי בצפת, ולמרות שאני לא גר פה הבית הוא המקום שבו נמצא הלב. גם אבי מרדכי צאיג ז"ל, רכש במכללה את השכלתו האקדמית ועבורי זה עוד מקום קרוב ללב. בעיני רוחי אני רואה מכללה גדלה ומשגשגת בליבה של העיר צפת, המהווה גשר בין האוכלוסיות השונות בגליל, אבן שואבת למצוינות אקדמית ומקפצה עבור כל אחד שמעוניין לממש את עצמו".
פרופ' ברוך נבו, נשיא המכללה סקר את התפתחות המכללה מראשית הקמתה, ברך את חבר הנאמנים ואחל להם הצלחה במשימתם.  "זהו יום חג למכללה ואנחנו כולנו שותפים לחג זה. הערכים שמלווים אותנו במכללה בכל תקופת התפתחותה הם צניעות, כבוד ואמיניות.  אנחנו נמצאים בפני פרק חדש של איכות והעמקה בהתפתחות המכללה: בתוך כשנה מהיום נגיש לאישור המל"ג מספר תכניות לימוד לתואר שני; נפעל לשיפור רמת העברית והאנגלית של הסטודנטים; נעלה את הרמה האקדמית של סגל המרצים ונעודד מחקר".
עו"ד אריה הרמלין, יו"ר הועד המנהל המלווה את המכללה מזה למעלה מעשור ושלזכותו נזקפת פריצת הדרך בהתפתחות המכללה, הציג את מטרות המוסד האקדמי לעתיד. "המשימה שלנו היא להנגיש את ההשכלה הגבוהה לכל מי שמעוניין ומוכן לעמוד במחויבות האקדמית, לשמר את המכללה כמוסד אקדמי פלורליסטית, להמשיך ולפתח פיזית את המקום תוך הגדלת מספר הסטודנטים, לקדם ולשפר את הרמה האקדמית, ולהמשיך לסייע לעיר צפת תוך המשך מעורבותה של המכללה בקהילה".
בין המברכים היה גם אילן שוחט, ראש עיריית צפת, הרואה במכללה נכס אסטרטגי חשוב של העיר. שוחט ציין את חשיבותה של המכללה להתפתחותה של צפת. "ייחודה של המכללה הממוקמת בתוך העיר היא בכך, שהפכה לאחד ממנועי הצמיחה של העיר, ושיתופי הפעולה במישור החברתי, תרבותי וכלכלי מעידים על כך. זוהי גאווה לצפת שיו"ר חבר האמנים המכהן באחד התפקידים הבכירים במשק הוא גם בן צפת".
שמואל הר נוי, מנכ"ל המכללה שהנחה את האירוע ואף ערך למבקרים סיור ברחבי המכללה, ברך את יו"ר חבר הנאמנים החדש ואת חבר הנאמנים העושים את תפקידם בהתנדבות. "חבר הנאמנים החדש מצטרף לקבוצה גדולה של פעילים ותיקים, חברי האסיפה הכללית והוועד המנהל, שיחד מהווים עורף אקדמי וציבורי שמטרתו לסייע לקידום המכללה".

Exit mobile version