משלחת אנשי חנוך מרוסייה בביקור בצפת

משלחת אנשי חינוך מרוסייה שכללה מנהלי בתי ספר, מנהלי אוניברסיטאות ,מנהלי אגפי חנוך במדינות רבות ברוסייה ביקרה ביום שני במערכת החינוך בצפת כחלק מהשתלמות חינוכית הנערכת  לאנשי חנוך ברוסיה בשבע  מדינות  בעולם  ובהם  גרמנייה , ספרד  והשנה גם ישראל ששולבה לראשונה בתוכנית.

מנהלת הקבוצה סיפרה כי מדובר בקבוצה איכותית שעברה סינון ומיון קפדניים  (מתוך 1000 נבחרים עשרות בלבד)ונשלחה להשתלמות בת שבועיים בישראל במימון ממשלת רוסייה בניהול  ופקוח של משרד החוץ ומכון "בית ברל" .

ראש עיריית צפת ומנהל אגף החינוך הציג להם את מערכת החינוך בצפת את התוכניות החדשות את פרסי החינוך בהם זכתה צפת ואת החזון החינוכי.

הקבוצה ביקרה בבית הספר "הרב תחומי" שם התענינו בקשר המיוחד בין ראש העיר לבית הספר דבר שהשאיר אצלם רושם מיוחד "אצלנו לדבר עם ראש העיר בלתי אפשרי וכאן הוא בא מכיר את כולם מדבר עם כולם "אמרה נטליה מנהלת בית ספר בדרום סיביר. המשלחת בקרה גם  בחברה למרכזים קהילתיים   שם  שמעו  ממנהל המרכזים עו"ד אייל שלי  על פעילות נוער, חוגי העשרה  וכדומה כן בקרו בבית הספר היסודי  "אגמים" וסיירו בעיר העתיקה.

חברי המשלחת סיפרו כי ברוסייה בתי הספר הם מכיתה א" עד י"ב קיימים בתי ספר מיוחדים למקצעות טבע וטכני וכן בתי ספר יוקרתיים בהם יש לכול תלמיד תוכנית לימודית פרטית. קיימים מרכזי העשרה ועוד

מנהל בית הספר "הרב תחומי" עופר זפרני נישאל שאלות רבות על אופן ניהול בית הספר על הקשרים עם ההורים ,התלמידים ,הרמה הלימודים ועוד, חברי המשלחת הביעו הערכה רבה לקשר האישי  שראו בין  בית הספר למערכת הפקוח "אני לא רואה בהם מפקחים את שותפים שלי  בניהול בית הספר תפקידם לעזור , כך שביקור שלהם   ושל ראש העיר תמיד משמח אותי ולא מפחיד "אמר זפרני(כנראה ברוסייה זה אחרת )

חברי המשלחת יישארו בארץ כשבועיים.

Exit mobile version