משרד הבריאות מעדכן: ילד בן 8 מצפת אובחן עם פוליו

מרכז רפואי זיו צפת

מרכז רפואי זיו צפת

חשד גבוה למקרה של פוליו בילד/ה בן/ת 8 מאזור צפת שלא חוסן/ה נגד פוליו במסגרת חיסוני השגרה. כך מעדכן הערב משרד הבריאות בהודעה לציבור.
המשרד לא פרסם אם מדובר בילד או ילדה, אך בהודעה נמסר כי הילד/ה הגיע/ה עם חולשת גפיים לבית החולים, ולאחר בירור במעבדה הלאומית לנגיפים – נמצאה הדגימה חיובית לנגיף הפוליו.

על פי נתוני משרד הבריאות, ישנם כ-150 אלף ילדים לא מחוסנים בישראל וישנה עדות להמשך קיום פוליו בביוב בישובים רבים. משרד הבריאות מזכיר כי "הדרך העיקרית להגן על הילדים מפני שיתוק היא באמצעות חיסון פוליו מומת. כדי למנוע העברה של הנגיף יש חשיבות לשמור על היגיינת ידיים".
עוד נמסר כי לשכת הבריאות המחוזית תפתח בחקירה אפידמיולוגית ותיצור קשר עם מגעים הדוקים של הילד/ה למתן הנחיות ספציפיות. בהתאם לממצאי החקירה יוחלט על המלצות נוספות.
בשנת 1988 ישראל חוותה אירוע פוליו גדול עם 16 מקרי שיתוק. בשנת 2013 התגלה נגיף פוליו פרא (זן 1) בביוב בדרום הארץ, עם התפשטות בהמשך לאזורים נוספים. מבצע ארצי של חיסון bOPV (חיסון חי מוחלש בטיפות) מנע תחלואה, והאירוע הסתיים ללא מקרי שיתוק.
בפברואר 2022 התגלה מקרה שיתוק בירושלים שנגרם על ידי נגיף פוליו זן תרכיבי 3 שצבר שינויים רבים. ממצאי ביוב הדגימו התפשטות נרחבת של זן זה. מבצע השלמת חיסונים ארצי על ידי חיסון מומת (IPV) וחיסון חי מוחלש (bOPV) עצר את התפשטות הנגיף, והאירוע הסתיים ללא מקרי שיתוק נוספים.
ביוני 2022 התגלה זן פוליו תרכיבי מסוג 2 (VDPV2) בביוב באזור ירושלים. זן זה מתפשט לאזורים רבים בארץ – מרמת הגולן בצפון ועד באר שבע בדרום.

Exit mobile version